Fint väder idag är lite röd av solen jobbade med avgasröret med ljudämparen, misstänkte att det var lite stort motstånd i ljudämparen som är gjord i aluminium tog bort allt inuti dämparen så motståndet borde vara lika med den plåtbiten som brukar följa med. Den startade direkt ingen rök allt var bra ska testa att köra max en stund men då ska jag lossa slangen från bilen så inget smälter.
Körde ner och handlade i en bra butik de har typ matlådor halvkonserv köpte 4 st så nu klarar jag mej ett tag.
En liten varning gjorde samma fel som jag gjort för länge sedan betsällde mat på restaurang var skönt i solen vid hamnen. men det var biff och det kan de inte laga här har testat tidigare, segt kött. Pratade med en granne samma erfarenhet där. Det de klarar bra är griskött har ätitit något som heter sirloin och det har fungerat bra.
Annars är kyckling väldigt för mycket vanligt förekommande.
Finns ingen riktig kebab här alla har kyckling, och som det verkar är alla muslimer.
Saknar Kebab som vi har flera bra ställen i min hemstad. Jag brukar äta det en gång i veckan.
Kommer en fransman hit och gör pizza men det är inget bra slarvig. ätit en gång på 2 månader.
Tidigare var det ett par som sålde hamburgare som var väldigt bra men de slutade pensionärer.
Ja inte mycket att tillägga tar 1 1/2 månad här innan jag kör hemåt kan ju köra lite tidigare men som det nu är har jag ju anslagit dubbla tiden för hemfärden och det brukar vara så att när man kört 100mil norrut så brukar vädret inte vara så bra utan då blir det mest transportsträcka.
Träffade en man från husbilsklubben någonstans i göteborgs trakten, jag brukar skriva namnet.
Det visade sej att vi beställt samma färja samma datum så vi kommer träffs där.
Vi ska åka samtidigt fast helt olika vägar.
Han kör tvärs över inlandet till gränsövergången vid biskayabukten. Sen mindre landsvägar norrut genom frankrike van chaufför.
Min bil tycker inte om backiga vägar bensinmotor 73 hk i bästa fall.
Jag kör vägen förbi benidorm sen ap7 förbi barcelona och över gränsen till frankrike är det bra väder stannar jag ett par dagar vid pavas les flots. Möjligen i Avignon och besöker den gamla Borgen.
Har haft mystiskt ont i hjärtat några dagar nu tror jag inte det är hjärtat utan något muskulärt annars skulle det göra ondare och inte komma och gå Lyckades fixa knäet som var på väg att krångla igen hittade en salva som skulle stoppa inflammationer samtidigt jag tog en tablett mot artros.
Mår bättre när jag får jobba lite med bilen så det är lite psykiskt också. Har massor jag kunde göra men plåtjobb kan lätt bli mer.
Om det inte regnar på ett tag så ska jag gå ett varv runt listen mellan rutan på utsidan har ju fått vatten vatten in där och tänkte att biltemas rostskydsmedel i spray borde gå att få in så det blir tätt.
Tog med två burkar ska krypa under och spraya lite här och där tänkte jag. Skulle behöva sätta dit lite buntband om fästena på avgassystemet det sitter inte som jag kom överens med verkstaden om. Bara så det inte lossnar på vägen hem.