Beställde Ett nytt Batteri till trehjuligen billigt 1450kr 7,5ah 36v Skulle komma på en vecka fick ett meddelande om att det var på väg skulle ta mellan 15 och 20 dagar, jo 15 är gärsgårn. Behöver ju ha med mej det till spanien.
Man kan kanske få det eftersänt men jag vet inte vem som får hand om det i sverige.
Tror det går på flyg till holland och på lastbil hit. Trodde i min enfald att de hade lager i europa för då går det fort hit flyget gillar ju inte litium batterier. Jo fabriken ligger i kina.
Finns ju ingen här som kan ta hand om det häromkring och postnord är ju vänliga nog att skicka tillbaka det om det ligger mer än några dagar. Jag funderade på att omboka en vecka senare men det kostar en del extra eftersom jag förutspådde så är de billigaste hytterna slut, men konstigt nog är det en likadan hytt som blivit 300kr dyrare.
Fått lite gjort trots att man snubblar runt det nya skyddet mot kylan för rutorna är på plats, klippte ju det efter det gamla men skulle tagt till det lite mer, Lätt att sätta upp.
Såg ett par skruvar liggande på instrument brädan de hade vibrerat loss på väg till spanien förra året. smetade på sikaflex som skruvlåsning borde sitta bra det är panelen under ratten som misshandlats av en tidigare ägare.
Den gamla kinamattan såg inte rolig ut ganska blek blev kvar ute i solen efter tvätt. Det blev ju en tråkig skarv i golvet eftersom en kina matta är tjock.
Hade en större liggandes beg 200kr. Mätte upp utrymmet i bilen och skrev upp det på ett papper.
Var tvungen att vända på mattan eftersom där kunde man använda en tuchpenna och rita upp hur den skulle se ut.
Fick dubbelkolla hela tiden ganska svårt att spegelvända allt i huvudet eftersom jag hade bestämt vilken del som skulle ligga vid ingången och vilken del som skulle vara inåt eftersom mattan var bredare än golvet.
Jag hade i förväg köpt en sax som var ett mellanting mellan sak och tång med bra handtag.
Jo mattan är 15mm tjock det mesta är ju luggen men när man klipper så kapar man ju den också. Kapar bort trådarna i ändarna trasslar sej bara och det går bra att göra det.
Den är rejält tung så den kommer ligga stadigt, tanken är att det ska kännas mer ombonat och möjligtvis lite tystare.
Bilen går annars ganska tyst med tanke på åldern.
Det som stör mest är vibratonerna på växelspaken men femte växeln, det är ju standard fel och kommer från slitage på 5 växeln just min modell är det inte så lätt att byta växel på.
Det yttrar sej mest i att spaken vibrerar vertikalt lägger man ett finger på den så tystnar det.
Har en ide att minska ljudet, växelstången vrider sej från växellådan om man på en av skruvarna som sitter på hardyskivan som kopplar ihop stången med lådan och sätter en liten arm ut från den så borde ju vibrationerna motas lite och frekvensen ändras för nu verkar det som resonans.
Helst skulle det vara en liten vikt i änden. Hade ju en vikt på spaken men den fick jag ta bort när det var backigt i tyskland eftersom växeln hoppade ett par gånger.
En vertikal arm kommer ju inte påverka växlingen och man sätter den så den är vertikal när femte växeln är i och det kommer den att vara på 1 och 3 också och på 2 och 4 kommer den att hjälpa till att hålla ner växeln i läge så det ska inte påverka växlingen. Tar ju ingen tid att sätta dit, bara jag hittar något bland skrotet hemma.
Tror nästan att rvs ökade vibrationerna eftersom friktionen i lådan minskade, det känner man direkt när man växlar allt går så lätt numera. Och det är mycket tydliga klickljud när man växlar.
Köpte ett par canvas väskor från dollarstore med blixtlås det står toys på dom och är avsedda för mindre barn att ha leksakerna i. Kommer att ha under kläderna där bra med ordning och reda . Sen hittade jag en något större förvaring på lidl
för byxor tröjor. Ryms inte mycket i garderoben så där har man bara kläderna man använder dagligen.
2 veckor kvar innan avfärd hälsan förbättras långsamt men säkert.
Förutom att packa allt är det inte så mycket kvar att göra har tagit in solskyddet ena fästet är trasigt sen tidigare ägare. Får borra och skruva.
Ska fylla på en omgång rvs och ta en tur justera däckstrycket fram 3,6 och bak 4,2 Man tror ju att gummiverkstaden ska fylla rätt tryck men det har ingen gjort tidigare. OK har en digital så den borde vara bra, sen ska jag tanka rätt bensin 98 E5, har inte ändrat munstycken på förgasaren än. På vägen ned kan jag nog hitta 95 E5. Kör ungefär 50mil mellan tankningar måste ju ha en ordentlig reserv alltid Jo tvätta rutan med sprit och behandla den också så här års brukar det regna mycket på väg ner
Skulle vilja modifiera stolsfästet så jag kan skjuta bak den längre gjorde ett försök förra sommaren skar bort lite saker men när jag monterade var det nästan likadant. Det är ju sånt man kan pyssla med på campingen kanske behövs lite verkstad finns ju en dålig på Bahia har lånat stege och verktyg där tidigare. De är alltid vänliga och hjälpsamma.
Kanske hjälper om jag går ner lite i vikt!
Lite mycket öl gjorde det svårt men nu dricker jag inte det men då blir jag hungrig istället. Räknade på det fanns ju normal calorierna för mej på google sen räknade jag på öl och det var en stor del som kom därifrån sitter man stilla så blir det problem.
Ett annat problem som man inte pratar om så mycket är att öl påverkar hormonbalansen sant eller inte vet jag inte. Men en iaktagelse är att män och kvinnor tenderar att se lika ut vad gäller kroppsformen.