Sv: Windows 10
Är ni tveksamma om att uppgradera till Windows 10?
Jag har nu installerat Windows 10 på 7 av mina vänner och bekantas datorer.
Alla går som raketer.
Alla är dessutom mycket nöjda med det nya gränssnittet, plus de nya apparna (särskilt Nyheter).
(Efter uppgraderingen gör jag ytterligare ett par saker, rensar med CCleaner och tömmer Windowsmappen Prefetch).
På en av datorerna (min egen) fick jag leta upp en av drivrutinerna hos tillverkaren (till min dockningsstation): DisplayPort.
Sannolikt hade det räckt att starta om datorn och ta in ytterligare uppdateringar från Windows Update.
FYI: Alla hade Windows 8.1. Så jag har ännu ingen erfarenhet av att gå från Windows 7.
Som någon sa på forumet/forat: Man måste hänga med i utvecklingen.
Inklusive att byta operativsystem när ett nytt kommer.
Oavsett plattform.
Är ni tveksamma om att uppgradera till Windows 10?
Jag har nu installerat Windows 10 på 7 av mina vänner och bekantas datorer.
Alla går som raketer.
Alla är dessutom mycket nöjda med det nya gränssnittet, plus de nya apparna (särskilt Nyheter).
(Efter uppgraderingen gör jag ytterligare ett par saker, rensar med CCleaner och tömmer Windowsmappen Prefetch).
På en av datorerna (min egen) fick jag leta upp en av drivrutinerna hos tillverkaren (till min dockningsstation): DisplayPort.
Sannolikt hade det räckt att starta om datorn och ta in ytterligare uppdateringar från Windows Update.
FYI: Alla hade Windows 8.1. Så jag har ännu ingen erfarenhet av att gå från Windows 7.
Som någon sa på forumet/forat: Man måste hänga med i utvecklingen.
Inklusive att byta operativsystem när ett nytt kommer.
Oavsett plattform.