Mats/Inger Nilsson
HBK Medlem
Vilken Wifi använder ni i husbilen jag har väldigt dålig mottagning i husbilen
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Min bil är bara 6m men då jag ville ha uttag för externa 3/4g antenner så föll valet på denna.WiFi brukar ju ha full styrka åtminstone 10 meter, hur lång husbil har du?
vi kör med mobilrouter Netgear Aircard 810.
Har ni en extern antenn? Är uppe i norrland och vet varken vilken router eller vilken operstör jag ska välja för att ha bästa möjligheter ute i skogen...WiFi brukar ju ha full styrka åtminstone 10 meter, hur lång husbil har du?
vi kör med mobilrouter Netgear Aircard 810.
My beat, går i Telenors nät,dom har också avgifter för många samtal så läs det finstilta om ni är intresserade.Ingen tvekan om att Telia med dotterbolag (Fello My beat Halebop)har bästa täckningen. Sämst ute i skogen är 3 och Hallon samma nät. I södra Sverige och större städer är alla ungefär lika bra.
Mobiltäckning - jämför alla operatörers täckningskarta 2025
Här kan du se täckningskartor för svenska mobiloperatörer. En täckningskarta visar operatörernas geografiska mobiltäckning. Vi listar alla operatörer.www.surf.nu
Har en sådan, öppnade den och lödde på ny kabel och kopplade den till 12V från bilen.Idag bör man satsa på den nyare modellen MR-600, sänkt pris för medlemmar nu, men har inte beställt än.
Färsk test med bra betyg
![]()
TP-Link Archer MR600: Snygg, snabb och problemfri 4g-router
Med 4g-routern Archer MR600 gör TP-Link inget märkvärdigt, men levererar en bra balans av rätt teknik och funktioner i ett användarvänligt paket.pcforalla.idg.se
![]()
TP-link Archer MR600 4G+-router med modem AC1200 - 4G-router
TP-link Archer MR600 är en snabb och pålitlig 4G+-router som delar ut ditt mobila bredband till flera enheter. Routern har inbyggt modem och fungerar med alla operatörer. Sätt i ett simkort och dela ut uppkopplingen hemma, på semestern eller som back-up ifwww.kjell.com
Klarar den spänningsvariationerna?Har en sådan, öppnade den och lödde på ny kabel och kopplade den till 12V från bilen.
Om jag kollar på My Beat så påstår de att de ligger i Telias nät.My beat, går i Telenors nät,dom har också avgifter för många samtal så läs det finstilta om ni är intresserade.
Jag har också en MR600, den är så ny så jag har inte hunnit annat än provköra hemma än så länge. Jag vet inte om den klarar spänningsvariationerna men istället för att löda ihop en kabel köpte jag en DC/DC omvandlare från Clas Ohlson (12 V spänningsomvandlare DC/DC 18 W | Clas Ohlson) som ska få göra jobbet i husbilen, bara för säkerhets skull. Passande kontakt fanns naturligtvis med i paketet.Klarar den spänningsvariationerna?
Jag har en MR400 kör 12V direkt in, fungerar utmärkt efter 3år, klippte kabeln och kopplad in den på en vägglampa, ingen lödning,håll koll på +/-Klarar den spänningsvariationerna?
Det är rimligen rätt sätt att hantera det på.Jag har också en MR600, den är så ny så jag har inte hunnit annat än provköra hemma än så länge. Jag vet inte om den klarar spänningsvariationerna men istället för att löda ihop en kabel köpte jag en DC/DC omvandlare från Clas Ohlson (12 V spänningsomvandlare DC/DC 18 W | Clas Ohlson) som ska få göra jobbet i husbilen, bara för säkerhets skull. Passande kontakt fanns naturligtvis med i paketet.