• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

vinterkörd!!

F

F.d. 4272

Guest
Sv: vinterkörd!!

Hej aake.
Jaha då är det slut med röding vintertid, de blir att träffas vid landösjön sommartid.
Nä skämt åsido, själva chassi från hytt och bakåt är galvat så vad som skall rostskyddas
är själva bilen. Ska ta tag i det bara värmen kommer på allvar. Nu har väl snön släppt taget?
Har haft kanonväder en längre tid här i sursörmland med sol, men kallt efter kusten.
Hälsa frugan så gott.
// Jonny
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: vinterkörd!!

Gammal tråd men fortfarande aktuell...
Så här ser mina bromsok på min 8 år gamla (person)bil, inget annat gjort än tvättat.
Någon som kan gissa om den är året runt kört eller inte? :wink:

image.jpg

Kör man i salt, kan man spola och tectyla hur mycket man vill, det mesta under bilen tar skada för eller senare. Elektronik, givare, bussningar, kolvarna i bromsoken, mm.
Mycket salt virvlar också in under motorhuven.

Synd, för egentligen gillar jag vinter och snö, älskar att köra på riktiga vintervägar!
Sedan gillar jag också när mina fordon är fina, båda där det syns och där det inte syns...:bye:
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: vinterkörd!!

Ska man strunta i och köra under vintern eller vad menas?
Pilot
 

-geva-

HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Växjö
HBK-Nr
7145
Medlemskap
2024
Sv: vinterkörd!!

Ska man strunta i och köra under vintern eller vad menas?
Pilot
Nja, det bästa vore naturligtvis om man gav f*n i att salta i tid och otid, men eftersom tryghetst*libanerna behöver både salt, grus och dubbdäck, helst samtidigt, är min lösning att inte köra med husbilen, sommarbilen och hojen den perioden på året då vägarna är dränkta med denna äckliga sörja.:msn_sick:
 
Toppen