• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vintercamping

Eken55

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
32754
Medlemskap
2024
Vad har ni för erfarenhet av olika termotäcken,invändiga som täcker framruta och sidorutor eller utvändigt täcke som täcker hela fronten på bilen
 

H.B.Isak

HBK Medlem
Inlägg
245
Kommun
Linköping
HBK-Nr
26691
Medlemskap
2024
Ska nu byta min halvintegrerade bil mot en helintegrerad (McLouis Nevis). Har fram till nu använt Masa-täcket och är kanonnöjd.
Har några av er Masa-täcke till helintegrerad? Vad jag förstår så måste man skruva i fästen då det på höger sida saknas dörr att trä täcket på. Är inte så förtjust i att borra och skruva i karossen.
Det jag sneglat på är vintertäcke från RV-master som fäst med magneter. Verkar oerhört smidigt. Kan även kompletteras med remmar vid hård blåst. Är dock i en högre prisklass. Någon som har detta på en helintegrerad bil?
Också intresserad av RV - masters lösning. Har också helintegrerad bil.
Erfarenheter?
 

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024
Använder också Masa täcke från Finland. Höjer komforten väsentligt när man sitter i de främre stolarna. Hindrar kallras.har fricampat i -24 med högsta komfort tack vare Masatäcket och Aldepannan. Ytterligare en bra sak ärAldes värmeväxlare som ser till att man har en varm motor när det är dax att åka vidare.

Sidan verkar inte vara aktuell. Någon som har ”rätt” adress?

Kjell
 

Plåtfransosen

HBK Medlem
Inlägg
14
Kommun
Enköping
HBK-Nr
31683
Medlemskap
2024

Kjell1351

HBK Medlem
Inlägg
1.918
Kommun
Huddinge
HBK-Nr
17525
Medlemskap
2024

muskatten

HBK Medlem
Inlägg
6.137
Kommun
Malmö
HBK-Nr
6390
Medlemskap
2024
Jag har tillverkat vintertäcke till flera av mina vänners husbilar....
Det är hur lätt som helst.. Köp flera Eva-underlägg med silverfoile. Limma ihop två st till framrutan, klipp sen bort överflödigt material, utom vid framdörren och dörrstolpen,, sen är det bara att klämma fast täcket i dörren.
Eller köp picknick filt 2*2M av EVA material, den brukar ha silver på båda sidor, och är bara 2mm tjock... Den passar perfekt för framrutan och motorhuven på en Fiat... Bara att klämma fast... Jag provade den förra vintern när vi hade - 15 i flera veckor.. Och blev väldigt förvånad hur effektivt den höll kvar värmen under filten......
Så här har ni lite att göra under de mörka december dagar.. Lycka till


IMG_20200927_120909.jpg

IMG_20200927_134845.jpg
 
Toppen