• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vindkraftens helvete

F

F.d. 4927

Guest
Sv: Vindkraftens helvete

Det kan väl hända att "lokala fåglar" så småningom lär sig att undvika de faror som finns där de vistas, men hur går det för utsocknes eller gästande fåglar som aldrig tidigare sett sådana "fiender"?

Jappe :D
Ja, det är nog inte bra för fågelturismen!:D

Lasse
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Vindkraftens helvete

Det kan väl hända att "lokala fåglar" så småningom lär sig att undvika de faror som finns där de vistas, men hur går det för utsocknes eller gästande fåglar som aldrig tidigare sett sådana "fiender"?

Jappe :D

Eftersom fåglar flyger långa sträckor kan dom också sprida budskap långt utanför landets gränser!:D
 

Amstel

HBK Medlem
Inlägg
2.423
Kommun
Orust
HBK-Nr
3309
Medlemskap
2024
Sv: Vindkraftens helvete

I Tyskland, Holland och delvis även i Danmark placeras vindkraftverken allt oftare utefter eller i närheten av motorvägarna. Där är miljön ändå redan förstört!:confused:
Och vad vet jag, kanske fartvinden också kan nyttjas? :D
Jag är ingen vän av vindkraft, litar mer på solenergi och energin som finns i och under jordskorpan. Vindkraft är en föråldrat teknik som Don Quijote redan slogs mot. :cool:
JvH
 

Mangan1

HBK Medlem
Inlägg
2.064
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2024
Sv: Vindkraftens helvete

Enl. en studie gjord utav studenter på ett känt universitet i en större västsvensk stad... Är inte vindkraft lönsamt!!! :(
Allt medräknat, konstruktion/utveckling och dessa personers transport T/R arb, produktion och dess energi förbrukning;
transporter både gällande tillverkning och service & underhåll, så ger inte vindkraften något positivt energitillskott... Halleluja, kan det verklig vara så?

Att vi lurar oss själva, att vindkraften inte ger ett enda dugg i sista ändan?

Jag är ingen vindkrafts expert, men jag har funderat på denna info om energiförbrukningen för att framställa ett vindkraftverk,
som i mina ögon förefaller högst intressant eller beklagligt, hur man nu ser på det...

Men räkne exemplet kanske går att se över även gällande andra energi källor?

Eller så blundar jag, är tyst och tänker vidare... :wink:
//MS

I Tyskland, Holland och delvis även i Danmark placeras vindkraftverken allt oftare utefter eller i närheten av motorvägarna. Där är miljön ändå redan förstört!:confused:
Och vad vet jag, kanske fartvinden också kan nyttjas? :D
Jag är ingen vän av vindkraft, litar mer på solenergi och energin som finns i och under jordskorpan. Vindkraft är en föråldrat teknik som Don Quijote redan slogs mot. :cool:
JvH
 
Toppen