F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Jag skulle nog säga att det är en av de minsta. De flesta platser på nedre ”äldre” delen av campingen är mellan 60-80 kvm medan det finns fler större platser på den övre delen.är det en "normal" storlek på platsen du står på?
mvh
Fincan
Ett av mina bästa minnen är när jag gjorde lumpen i Ljungbyhed F5Du är bara avundsjuk för att du inte själv är skåning, för så här år SKÅNINGEN
Skåningen är inte som andra.
Framför allt är han vacker.
Han har inte Stockholmarens lömska blick, inte heller Göteborgarens hysteriska talesätt eller Smålänningens hasande gång. Inte Sörmlänningens låga fotvalv eller Medelpadingens kutryggiga dolskhet.
Nej, Skåningen är i sanning en prydnad för mänskligheten. Likt ett majestätiskt monument höjer han sig över slätten. Hans blick är ärligt trofast, hans kinder glöder av hälsa och hans hållning är rakryggat reslig.
Ändå - allra vackrast är han inuti.
Där klappar ett ädelt hjärta och där har en obefäckad karaktär tagit sitt säte.
Lägg därtill en nästan överjordisk snabbhet i tanken; en klokhet och känslighet, som saknar motstycke någonstans. Ställ honom inför de svåraste problem, stapla upp framför honom all jordens bekymmer, kom till honom med konflikter och elände. Han kommer att lyssna tålmodigt på dina ämmerliga klagovisor, men du kommer också strax finna tröst i hans kloka lösning på världsalltet dilemma.
- Jaja, ska du höra honom säga, de bler nock bra me de.
Genom sekler av med- och motgångar, sociala och kulturella revolutioner, ockupationer och allahanda irriterande intrång i vardagen, har Skåningen lärt sig att kommer bara tid kommer säkert också råd. Blir man bara siddande är jordelivet inte konstigare beskaffat än att det efter ett tag återgår i normala gängor förr eller senare. Detta hindrar inte att Skåningen både lärt sig ingripa i skeendena och ibland kan ertappas känna både upprördhet och engagemang.
Sådan är Skåningen.
Texten är ursprungligen skriven av Fritiof Nilsson Piraten (1895-1972).
Du är välkommen till plats 80 på Bahia för en språklektion.Skåningar är trevliga, önskar jag nån gång i livet kunde lära mej fler språk,
Skulle gärna vilja veta va de pratar om ;-)
Vi har inga språkproblem oss emellan. Jag är skåning som utvandrat till Småland på äldre dar och ”gladbon” är smålänning som bott många år i Skåne. Funkar utmärkt även utan tolk.Pratar inte din "gladbo" svenska? Jag hoppas alla förstår att det är skämt det handlar om och inte tar åt sej..
Bengt. Vart jobbade du som lärare?Pratar inte din "gladbo" svenska? Jag hoppas alla förstår att det är skämt det handlar om och inte tar åt sej. Inte vill man bli osams med vår nästa statsminister.
Var och besökte den nyöppnade affären vid sprinter stor och fin med en jättestor charkdisk, men jag som inte kan laga till mat hade inte så mycket att hämta med färdigmat få försöka handla på mej i carrefour de har det mest ska förnya mitt knäckebröd.Nu när jag har micro kan jag ju fixa mat snabbt utan att dra iväg till en restaurang. Men det låter konstigt om micron så jag får väl skruva isär den någon dag.
En ny kostar inte så mycket men den här är gjord i norrköping kanske någon av mina elever varit med i tillverkningen. så den är gammal god kvalite.