F
F.d. 17667
Guest
Sv: verktyg till rimliga priser
Ska snart packa husbilen inför första husbilsresan sydvart. En detalj i packlistan är verktygslådan. Kanske mina funderingar passar i denna tråd
Det vore intressant att få synpunkter på vad som minst bör ingå i verktygslådan.
Behöver det egentligen ingå så mycket. Vad är det jag förväntas klara själv före steget att ringa vägassistans.
Mina egna spontana funderingar vid olika typfall
Lampor trasiga: skruvmejslar, hylsnycklar, reservlampor
Punktering: Domkraft, tätningssats däck så jag kan köra till närmsta verkstad för att få däcket lagat
Elproblem: Voltmeter, hylsnycklar, skruvmejslar, extra säkringar
Mörker: ficklampa/pannlampa
Bogsering: Bogserlina/krok
Har säkert glömt flera typfall. Komplettera gärna
Ser i inlägg 22 att ämnet hamnade fel. Tack för "tillrättavisningen". Bra med ordning o reda.
Ska snart packa husbilen inför första husbilsresan sydvart. En detalj i packlistan är verktygslådan. Kanske mina funderingar passar i denna tråd
Det vore intressant att få synpunkter på vad som minst bör ingå i verktygslådan.
Behöver det egentligen ingå så mycket. Vad är det jag förväntas klara själv före steget att ringa vägassistans.
Mina egna spontana funderingar vid olika typfall
Lampor trasiga: skruvmejslar, hylsnycklar, reservlampor
Punktering: Domkraft, tätningssats däck så jag kan köra till närmsta verkstad för att få däcket lagat
Elproblem: Voltmeter, hylsnycklar, skruvmejslar, extra säkringar
Mörker: ficklampa/pannlampa
Bogsering: Bogserlina/krok
Har säkert glömt flera typfall. Komplettera gärna
Ser i inlägg 22 att ämnet hamnade fel. Tack för "tillrättavisningen". Bra med ordning o reda.
Senast redigerad av en moderator: