• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

verktyg till rimliga priser

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 17667

Guest
Sv: verktyg till rimliga priser

Ska snart packa husbilen inför första husbilsresan sydvart. En detalj i packlistan är verktygslådan. Kanske mina funderingar passar i denna tråd

Det vore intressant att få synpunkter på vad som minst bör ingå i verktygslådan.
Behöver det egentligen ingå så mycket. Vad är det jag förväntas klara själv före steget att ringa vägassistans.

Mina egna spontana funderingar vid olika typfall

Lampor trasiga: skruvmejslar, hylsnycklar, reservlampor
Punktering: Domkraft, tätningssats däck så jag kan köra till närmsta verkstad för att få däcket lagat
Elproblem: Voltmeter, hylsnycklar, skruvmejslar, extra säkringar
Mörker: ficklampa/pannlampa
Bogsering: Bogserlina/krok

Har säkert glömt flera typfall. Komplettera gärna

Ser i inlägg 22 att ämnet hamnade fel. Tack för "tillrättavisningen". Bra med ordning o reda.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55451

Guest

Smarta skruvmejslar för rätt uppgift

skruvmejslar.jpg

1. skruvmejsel med T-handtag och lösa bitar
2. - Lätt tillsammans - löser många uppgifter.

3.Bacho skruvmejsel med en fyrkantig stam till skiftnyckel - bra gammala extra besvärliga skruvar - arvegods

4: flexibla och förlänga axeln - när det finns för lite utrymme för en skruv maskin
5.vinkel fäste ca 80 grader till bitar - låg höjd

6.bits förlängning med rör för att hålla skruven - riktigt smart när handen inte kan hålla skruven.

F

F.d. 55395

Guest

vinkelväxeln nr. 5 på din bild köpte jag på harald nyborg fullständigt oanvändbar hoppar över kugg så fort den känner mostånd. att köpa billigt är bra men vara kritisk gällande kvalliten allt är inte guld som glimmar.

F

F.d. 55451

Guest

Det problem har jeg ikke men derimod problem med mennesker som ikke kan eller VIL forstå hvad emnet drejer sig om - ved gud det er TRÆLS.
Så må jeg vel hellere stänga tråden her og forholde mig mere kritisk til om mit arbejde i HBK er det værd.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen