• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

Heddan

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Dom finns i Märsta vid Steninge badet för kanske 4 gången på två år idag den 8/10!
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Dom har nu vaknat inför våren. Idag går dom och knackar dörr i Skänninge för att sälja stenläggning.
 

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Såg för några dagar sedan ett par av bilarna som var här förra sommaren,, så dom är tillbaka i Värmland med.
 
F

F.d. 55717

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Såg dom i Göteborg imorse!
 

BibiFricotin

HBK Intresserad
Inlägg
13
Kommun
Hjorted
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. Den trista sörja som denna tråd representerar får mig att fundera om jag hamnat fel, är detta verkligen något som husbilsfolk i allmänhet står bakom? Prova att byta ut "irländska asfaltsarbetare" mot "tiggare" eller "flyktingar" och man har genast en hatsite som nog ganska snart skulle stängas ned.
I vår husbil står vi för frihet, tolerans och medmänsklighet och vi uppskattar att vi mötts på samma sätt i alla de 24 länder vi husbilat i.
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. Den trista sörja som denna tråd representerar får mig att fundera om jag hamnat fel, är detta verkligen något som husbilsfolk i allmänhet står bakom? Prova att byta ut "irländska asfaltsarbetare" mot "tiggare" eller "flyktingar" och man har genast en hatsite som nog ganska snart skulle stängas ned.
I vår husbil står vi för frihet, tolerans och medmänsklighet och vi uppskattar att vi mötts på samma sätt i alla de 24 länder vi husbilat i.

Om du hade råkat ut för dessa pirater hade du troligen varit litet mindre positiv till den typen av migranter. Har du sett hur det ser ut där dessa besökare har campat några dagar?
De lurar folk och hotar de som sedan klagar. Miljöbrott och skattebrott följer i deras spår.
Bilarna de använder har tveksam trafiksäkerhetsstatus och ve den som råkar krocka med dem för försäkringar är inte så vanligt. Det är en mycket tveksam företeelse som återkommer varje sommarhalvår och den typen av besökare kan vi vara utan. De har inget positivt med sig.
Ps Om du ser dig som medlem så kanske du bör betala avgiften.
 
Senast ändrad:

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Inlägg
17.590
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. ...................

Som information: Vad som du eller andra Intresserade och medlemmar skriver i forumet är inget som styrelsen eller klubben i övrigt står bakom.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. Den trista sörja som denna tråd representerar får mig att fundera om jag hamnat fel, är detta verkligen något som husbilsfolk i allmänhet står bakom? Prova att byta ut "irländska asfaltsarbetare" mot "tiggare" eller "flyktingar" och man har genast en hatsite som nog ganska snart skulle stängas ned.
I vår husbil står vi för frihet, tolerans och medmänsklighet och vi uppskattar att vi mötts på samma sätt i alla de 24 länder vi husbilat i.

Jag tyckte som du...tills den dagen då jag fick besök av dom i min stad...de stal material från vår arbetsplats på kommunen och dumpade asfalt, gamla slipers, betong m.m. på kommunens materiallager, dom snattade och stal inne på Coop, dom skitade ner den nya ställplatsen, det låg flaskor, papper, skräp m.m. i drivor runt dom, dom kom med ett trettiotal husvagnar, husbilar, lastbilar m.m. och tog hela ställplatsen plus en stor yta i besittning i flera veckor så ingen annan vågade besöka den.
Dom ställde ut en tvättmaskin på tömningsplattan som stod och gick, ingen annan kunde backa in och tömma sin tank, tvättlinor gick kors och tvärs över hela parkeringen, när polisen till slut fick dom därifrån såg det ut som f-n efter dom.

De irländska asfaltsarbetarna har inte dåligt rykte för att de är romer utan för att de är kriminella.

Om du följer den här tråden så har du säkert chans att hitta dom på en ort nära dig, och jag förväntar mig en redogörelse från dig när du tillbringat en vecka med din husbil på samma plats som dessa irländska asfaltsarbetare, så får vi se om din tolerans och medmänsklighet är densamma som innan.

/Ludde
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. Den trista sörja som denna tråd representerar får mig att fundera om jag hamnat fel, är detta verkligen något som husbilsfolk i allmänhet står bakom? Prova att byta ut "irländska asfaltsarbetare" mot "tiggare" eller "flyktingar" och man har genast en hatsite som nog ganska snart skulle stängas ned.
I vår husbil står vi för frihet, tolerans och medmänsklighet och vi uppskattar att vi mötts på samma sätt i alla de 24 länder vi husbilat i.

Medmänsklighet - absolut

Men naiv - bestämt nej

Tyvärr frodas naivitet fortsatt mycket i vårt avlånga land:)
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Vi hat fått besök av dessa såkallade stensättare på Öland nu också, fick besök av en i fredags som åkte runt och ville göra om garageinfarten.
Olle.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. Den trista sörja som denna tråd representerar får mig att fundera om jag hamnat fel, är detta verkligen något som husbilsfolk i allmänhet står bakom? Prova att byta ut "irländska asfaltsarbetare" mot "tiggare" eller "flyktingar" och man har genast en hatsite som nog ganska snart skulle stängas ned.
I vår husbil står vi för frihet, tolerans och medmänsklighet och vi uppskattar att vi mötts på samma sätt i alla de 24 länder vi husbilat i.
En liten fråga vart skall vi vanliga Svenskar flytta om vi skulle välkomna alla som du räknar upp som vill vara i vårat land? Skulle det vara plats för dem hemma hoss dig då?:swoon:2179 Jag delar din åsikt om frihet men inte till vilket pris som helst.
 
Senast ändrad:

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Brottslighet av den typ vi här ser borde gå att förhindra om våra myndigheter samarbetar och verkligen vill sätta stopp.
Om en medborgare vill komma till ett annat EU land har han/hon rätt att göra detta om man har nödvändiga medel för sin försörjning. Man har rätt att söka jobb under tre månader men skall då ha ett sk sammordningsnr dvs ett tillfälligt personnr så att man kan betala skatt och få våra förmåner som pension mm. Vi har också fri rörlighet för näringsidkare att erbjuda varor och tjänster i hela EU. Detta kräver dock att man har en sk. F-skattsedel. Det är inte fritt fram att bara ta påhugg hur som helst mot betalning.
För att framföra fordon krävs giltigt körkort samt att det finns trafikförsäkring på sagda fordon. Fordonet måste också vara skattat samt i trafikgodkänt skick i det land där det är registrerat. England och Irland har bilskatt och bilbesiktning (MOT) som vi har. De har också liknade bestämmelser för last mm som vi och övriga EU har. Jag har vid ett flertal tillfällen haft det tvivelaktiga nöjet att få dessa migranter som grannar på rastplatser och campingar och då noterat ett antal saker som gjort mig litet undrande. Fordonen är ofta i mycket tvivelaktigt skick. När man förflyttar sig är de också ofta mycket hårt lastade med lös utrustning på flak och dyl. Man säljer div saker samt erbjuder tjänster men inget skriftligt i form av anbud eller kvitton förekommer. Här tror jag att ett gemensamt tillslag från polis, skattemyndigheter mfl skulle rendera i bra med bötfällningar och om detta sedan sker med regelbundenhet säg varannan dag och med säkring av bötesbelopp genom beslag så tror jag vi snabbt skulle bli av med dessa gäster. Att bara jag bort dem till nästa rastplats i nästa stad tror jag inte är rätt metod. Det måste bli så otrivsamt att de frivilligt väljer andra jaktmarker eller åker hem och jobbar som alla andra. Detta har inget med ursprung, hudfärg, religion eller annat att göra. Det handlar om uppförande.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25270

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. Den trista sörja som denna tråd representerar får mig att fundera om jag hamnat fel, är detta verkligen något som husbilsfolk i allmänhet står bakom? Prova att byta ut "irländska asfaltsarbetare" mot "tiggare" eller "flyktingar" och man har genast en hatsite som nog ganska snart skulle stängas ned.
I vår husbil står vi för frihet, tolerans och medmänsklighet och vi uppskattar att vi mötts på samma sätt i alla de 24 länder vi husbilat i.

Mycket märklig synpunkt du för fram. Om man byter ut diverse ord i en text så blir ju innehållet ett helt annat. Står det "Irländska asfaltläggare" så är det den gruppen man har förhållit sig till och inget annat. Jag avskyr kriminella bedragare alldeles oavsett etnisk tillhörighet.
Mvh
Peter
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Södra infarten mot sthlm..
Idag blev ett stoort gäng campare bortkörda ifrån Masmoskogen bredvid E4, precis mitt i mot Wårby bryggeri, där gamla Haga skolan låg..

Dom har varit där hela vintern, ni som vill besöka en plats och se hur det ser ut efter camparna tycker jag ska göra ett studiebesök där innan kommunen hinner städa upp efter dom..

I det här fallet är det inte asfaltsarbetare utan professionella tiggare, märkligt vad mååånga bilar å husvagnar tiggarna har...

Det som stör mig är att hade jag lämnat det så i deras land som dom lämnar det på en rastplats eller en camping i Sverige hade jag fått böter, men svenska myndigheterna törs inte göra ett smack..

I Södertälje bötfälldes 3 tiggare, allt tiggeri försvann på en natt, himla skönt ett antal veckor utan tiggeri.. Kommunen fick bakläxa av tingsrätten och alla tiggare var tillbaka nästkommande dag, med ett brutalare sätt att tigga på än tidigare..

Lika lite som vi ska ge professionella tiggare pengar, lika lite ska vi ska anlita asfaltsarbetarna..

Ge en brödlimpa till tiggarna ska du se hur glada dom blir:wub:
 

pirat

HBK Intresserad
Inlägg
288
Kommun
Kristianstad
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Som relativ ny medlem i HBK så undrar man verkligen vad klubben och dess styrelse står för. Den trista sörja som denna tråd representerar får mig att fundera om jag hamnat fel, är detta verkligen något som husbilsfolk i allmänhet står bakom? Prova att byta ut "irländska asfaltsarbetare" mot "tiggare" eller "flyktingar" och man har genast en hatsite som nog ganska snart skulle stängas ned.
I vår husbil står vi för frihet, tolerans och medmänsklighet och vi uppskattar att vi mötts på samma sätt i alla de 24 länder vi husbilat i.

Om du tror dom är så trevliga så kan du ju anlita dom att asfaltera din garageuppfart eller låta dom campa i din trädgård !

Piraten
 
F

F.d. 50078

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Du har tydligen missat en del info !
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen