• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varningskedja / asfaltsarbetare

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu är dom tillbaks på min ställplats i Kungsbacka igen....:mad::mad::mad::mad:...pratade med en på Teknik i förrgår, dom har varit på kommunens upplagsplatser för material och stulit grus samt dumpat trädgårdsavfall, slipers, betongplattor, gammal asfalt m.m. fy f-n säger jag bara för dessa parasiter...
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Trots att platsen är tydligt utmärkt med skyltar för husbil, så har de senare dagarna ett antal skraltiga husvagnar och personbilar stått parkerade där. Dessutom fanns trädgårdsmöbler utställda mellan fordonen.

Det går inte att undvika tanken att man vill provocera och / eller på det sättet hindra / skrämma andra att ställa sig där.

Jag befarar att allt sådant inte går att förhindra utan övervakning och avgiftsuttag enligt samma regler som gäller för övriga P-platser i området.
 

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Inlägg
5.929
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

P-avgift hjälper föga, det är ju småslantar för dom. Men det måste till en samverkan mellan kommunen, polisen och kronofogden för att få väck dom. Så gjorde man i Göteborg för ett tag sedan och fick dom därifrån
TV: Här slog polis till – mot asfaltsläggare | GT

Men så länge kommunen bara säger att det är polisens sak att ordna det här så kommer inget att hända.
 
T

Teddi

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

p-apparat?? haha,,,de kanske tar tio minuter,,så är den länsad,,

vi lever i ett tandlöst samhälle,,en del gör precis som dom vill,,andra gör som man skall,,polisen får inga riktiga resurser,,

nä,,en bättre gränskontroll kanske,,där prioriteten går från en flaska för mycket,, till att i stället stoppa böset,det finns för mycke om man säger så,,
 
F

F.d. 2621

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

I nuläget har polisen rensat själva ställplatsen innanför den tydliga skylten som visar en husbil som tömmer sin fasta tank. På den stora P-platsen intill och närmast järnvägen och på gräsytorna står ett större antal husvagnar, husbilar, personbilar och mindre lastbilar, alla med utländska registreringsskyltar.

Två poliser är på plats för att hindra "obehöriga" att köra in på ställplatsen. De uttryckte viss kritik mot att kommunen inte varit tillräckligt tydlig med sin skyltning om vad som gäller på denna plats, och det måste man nog hålla med om. De var osäkra om det var tillåtet för andra än HB att tömma sina tankar på platsen eller att ö h t använda ställplatsen och hade svårt att hävda detta mot andra, som kunde berätta att på andra liknande ställplatser så kunde man minsann . . . . . .

Man skulle önska att det fanns en skylt, som på ett tillräckligt klart sätt talar om vad som gäller, för vem, vilken tid, avgift eller ej och för vilken typ av service. Det kan säkert Ludde förmedla på lämpligt sätt.

Otydligheten gäller tyvärr också den avgiftsbelagda "vattenpost" som står vid tömningsplattan, visserligen på flera språk men för liten och för oklar text för många. En av anslutningarna var dessutom avbruten och därför var hela apparaten ur funktion just nu.

Med sådana förbättringar kan denna fina plats bli ännu mycket bättre och ett bra referensobjekt för andra kommuner.
 

Carina och Jan

HBK Medlem
Inlägg
135
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1324
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Tyvärr är det nog så att eftersom polisen i Kungsbacka var så långsamma att få bort dom sist kommer dom nog återvända hit. Ludde, du kan inte be dom flytta gödslet till där dom står nu.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Så länge det finns en marknad finns det aktörer.
När Svensson inser att de blir "blåsta" är det i allmänhet för sent, men ingen vågar egentligen stå upp för att de har gjort en dålig affär.
Skyll inte på på entreprenören i första hand utan på uppdragsgivaren. Så länge det finns efterfråga på "billiga" entreprenörer finns det även affärsmöjligheter för mer eller mindre oseriösa företag. Men är det prislappen som avgör misstänker jag att billigt kan bli dyrt när man ser helheten.

(I Nödinge t.ex. var det en s.k. kommunalpamp som anlitade "asfaltarbetare" för att fixa till uppfarten till huset med sten. Men avfallet dumpades på en plats där kommunen hade ansvar för renhållningen.)
 
F

F.d. 53197

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Så länge det finns en marknad finns det aktörer.
När Svensson inser att de blir "blåsta" är det i allmänhet för sent, men ingen vågar egentligen stå upp för att de har gjort en dålig affär.
Skyll inte på på entreprenören i första hand utan på uppdragsgivaren. Så länge det finns efterfråga på "billiga" entreprenörer finns det även affärsmöjligheter för mer eller mindre oseriösa företag. Men är det prislappen som avgör misstänker jag att billigt kan bli dyrt när man ser helheten.

(I Nödinge t.ex. var det en s.k. kommunalpamp som anlitade "asfaltarbetare" för att fixa till uppfarten till huset med sten. Men avfallet dumpades på en plats där kommunen hade ansvar för renhållningen.)

Vem, då, undrar jag då? (eller om du har någon länk)
/Jessika (alebo)
 
F

F.d. 30199

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Hej ! Alla verkar tro att det e ett gäng i Sverige men det stämmer inte ! Ett gäng är i Stockholm o härjar ! Dom stod brevid judiska begravningsplatsen vid skogskyrkogården . Polisen var där men dom lyckades inte rå på dom . Niclas o Maria
 

SM6KIW

HBK Medlem
Inlägg
97
Kommun
Lerum
HBK-Nr
5631
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Nu har de tagit Ericssons utomhusparkering i Mölndal i besiktning.
Parkerar jag min bil där så har jag böter inom 20 minuter utan giltlig biljett som bara vi på Ericsson kan köpa..
Dessutom tar de upp minst 5 platser med varje husvagn, blir många med tanke på hur många vagnar det är.

Får se hur länge de blir ståendes där, troligen länge.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Kamrater!

Står just nu på ställplatsen "Bengt i Örkelljunga" och om det är någon klubbkompis som behöver uppfarten asfalterad nu, så skicka mig ett mess.

Här står ett stort antal husvagnar, mindre lastbilar och irländsk registrerade personbilar och jag kan kanske passa på att förmedla kontakten om du behöver uppfarten asfalterad. :twitcy:
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Kamrater!

Står just nu på ställplatsen "Bengt i Örkelljunga" och om det är någon klubbkompis som behöver uppfarten asfalterad nu, så skicka mig ett mess.

Här står ett stort antal husvagnar, mindre lastbilar och irländsk registrerade personbilar och jag kan kanske passa på att förmedla kontakten om du behöver uppfarten asfalterad. :twitcy:
Samma sort som registrerades i Malmö, ring Ullenhag och ordna ett bättre liv för dom på hans bakgård kanske.
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Varningskedja / asfaltsarbetare

Kamrater!

Står just nu på ställplatsen "Bengt i Örkelljunga" och om det är någon klubbkompis som behöver uppfarten asfalterad nu, så skicka mig ett mess.

Här står ett stort antal husvagnar, mindre lastbilar och irländsk registrerade personbilar och jag kan kanske passa på att förmedla kontakten om du behöver uppfarten asfalterad. :twitcy:

De knackade runt i kvarteret i torsdags, skickade ut hunden och de drog i en väldig fart till nästa granne, om de fick napp någonstans i området vet jag inte. Bor i Löddeköpinge för de som inte vet var det ligger, så finns orten mellan Helsingborg - Malmö vid E6
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen