• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför inte HBK-dekaler?

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Så här tycker jag! Att bli medlemmar i HBK är bland det bästa vi har gjort sedan vi köpte HB. Att använda dekalerna för att visa att vi är med i denna gemenskap är för oss en självklarhet. Den av oss medlemmar som oroar sig för att bli "korsfästa" bör nog tänka efter hur man uppför sig när man åker runt med sin HB. Att vara medlem i HBK är ju inte bara en massa fördelar, man har ju också en del förpliktelser, med dekalen på bilen är man ju också en ambassadör för klubben & i mitt fall en stolt sådan.Men det är klart fixar man inte hanteringen av grå/svartvatten & annat som hör husbilslivet till så kanske man inte "platsar" i HBK. Det är OK att besvara & ifrågasätta detta inlägg men jag vidhåller vad jag skrivit & den som har en annan åsikt är i alla fall i mitt tycke ute & cyklar.

Bennie
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Så här tycker jag! Att bli medlemmar i HBK är bland det bästa vi har gjort sedan vi köpte HB. Att använda dekalerna för att visa att vi är med i denna gemenskap är för oss en självklarhet. Den av oss medlemmar som oroar sig för att bli "korsfästa" bör nog tänka efter hur man uppför sig när man åker runt med sin HB. Att vara medlem i HBK är ju inte bara en massa fördelar, man har ju också en del förpliktelser, med dekalen på bilen är man ju också en ambassadör för klubben & i mitt fall en stolt sådan.Men det är klart fixar man inte hanteringen av grå/svartvatten & annat som hör husbilslivet till så kanske man inte "platsar" i HBK. Det är OK att besvara & ifrågasätta detta inlägg men jag vidhåller vad jag skrivit & den som har en annan åsikt är i alla fall i mitt tycke ute & cyklar.

Bennie

Då skulle man kunna tyda det så att där fins inte fler klubbar som är värda att vara med i, att HB ägare är enögda det har jag redan upptäckt.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

även om man är medlem i en klubb och stolt över det så måste man vara realist och medge att där fins fler klubbar än hbk dom som är medlemmar i dom klubbarna skall inte behöva trakaseras, av andra klubbar,
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

BeRoka! Känner du dig trakasserad, eller vad menar du?

Ja även om du tycker annorlunda än jag så undanber jag mig påhopp och dumma comentarer från dig, jag skrev att jag var med i femton klubbar, och jag förbehåller mig rätt en att prioritera vilken klubb jag vill utan att redovisa varför, jag har hållit på med camping 42 år och alldrig behövt tala om varför och tänker inte göra det nu heller.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Man måste väl få bestämma själv om man vill ha klistermärken eller inte ?
Vi har både namn och nummer på vår.


Har man fler kompisar i någon annan klubb kanske man har det märket, eller så är dom jämt spridda och man skippar klistermärke helt.


Peter :)
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Vad jag reagerade på var att BeRoka av alla klistermärken så skulle han definitivt inte sätta på HBKs märke, inget annat!
 

Solrosen44

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västerås
HBK-Nr
16619
Medlemskap
2026
Vi sätter definitivt inte upp några dekaler eller klistermärken på något fordon vi äger. Vi är medlemmar i en hel del klubbar och föreningar och skulle alla klubbmärken sättas upp så skulle "kärran" inte se alltför snygg ut :).

Det jag däremot kan tänka mig som en kul och charmig grej är att klistra upp våra namn på bilen som Peter m familj gjort. Då handlar det istället om att man gör bilen mer personlig - vilket inte klubbmärkena (i mitt tycke) bidrar till.

//Ika
 
I

Iveco 35

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Ni som har svårt med att klistra på bilarna kan ju visa klubbtillhörighet genom skylten med sugproppar som finns att inhandla i webbschoppen,det är ju roligt att veta när man träffar husbilsfolk om de är med i klubben.
Olle.
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Då skulle man kunna tyda det så att där fins inte fler klubbar som är värda att vara med i, att HB ägare är enögda det har jag redan upptäckt.

Vad du grundar ditt uttalande på är svårt att förstå eftersom ingen har sagt att HBK är den enda HB-klubben som är värd att vara med i? Med tanke på din "enögdhet" så blir det du säger ännu mer förvirrande & mindre trovärdigt:D.

Bennie
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Där finns flaggor som visar klubb tillhörigheten har ni inte funderat på , sådana dom kan man använda när man står still där blir inga märken i på bilen men dom talar om vilken klubb man tillhör,dom gör reklam för klubben likväl så där fins möjligheter ändå.
 
Toppen