• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför inte HBK-dekaler?

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Kära HBK:are!
Jag är fortfarande lika övertygad, som sedan den dag jag blev medlem, om att denna klubb är ett fantastiskt stöd och ett trevliga socialt forum för oss husbilsvänner. Alla är vi unika individer med unika uppfattningar om vad som är och känns rätt eller fel även vad gäller de mest enkla och elementära.
Min personliga erfarenhet är att livet är alldeles för kort och intensivt för att jag skall ha råd att tappa energi eller sinnesstämning i diskussioner om vem som har rätt eller fel i frågor med spännvidd från skruv och mutter till komplicerade världsomspännande ställningstaganden. Jag finner ej heller mening i att tävla om vem som har det jävligast i helvetet.
Däremot vill jag tillönska Er alla många trevliga, lyckosamma, spännande och intressanta kommande husbilsupplevelser!
Ha det gott allihop!
:msn_heart:-liga hälsningar
Kjell
 

Berith&Janne

HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
2587
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Vi har dekal fram inga nummer av den anledningen att vi inte ville klistra upp
för mycket på bilen när den var ny.
Men Den där fram tror jag syns bra då jag tror att man kollar mötande bilar lite extra.
Vi backar oftast in på plats och då syns den även då man står med fronten utåt.
Mvh Janne

PS. Ang. Medlemsnummer tycker jag inte att det är lika viktigt, själv pratar
jag med en klubbkompis oavsett vilket nummer han har ☺
 
Senast ändrad:

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.166
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag har också valt att inte klistra några dekaler på husbilens plåt. Däremot har jag den lilla dekalen i vindrutan kompletterat med medlemsnumret i silver intill. Arrangemanget syns inte när man möts på vägen, men väl när man står på ställplatser eller parkerar.

Johan K.
 
F

F.d. 9667

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag har också satt HBK-dekalen med medlemsnummer bak på bilen.Är heller inte mycket för att ha en mängd dekaler varken på husbilen eller personbilen.
Lasse
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Nej, jag har inte några dekaler på våran bil, jag vill inte ha ett helsicke med att ta bort det när den tiden blir aktuell,men jag skäms inte heller för att tala om för någon att jag är medlem i husbils klubben, men känner att behöva skylta med det är inte min grej och har aldrig varit.
Jag hoppas att ingen ser mig som sämre medlem/människa för detta???????
Som någon sade här på tråden...kanske jag hamnar på skamtråd på forumet med namn och nummer om min typ gråvattenkran skulle läcka lite........;)

//ArTii
 
Senast redigerad av en moderator:

Preben

HBK Medlem
Inlägg
1.081
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Hej
Har du heller ikke fået medlemskort?
Preben.
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.699
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Lite av mina tankar om dekalerna........naturligtvis har jag dekalerna på bilen man vill väl visa att man med stolthet tillhör Sveriges bästa och största husbilsklubb :)

Jag har träffat så mycket trevliga människor tack vare detta, både dom som redan är medlemmar och dom som vill veta vad HBK är för något, så jag har aldrig upplevt några problem knutet till detta.

/Leif


PS. Om man inte vill klistra på dekalen för att man tycker att det skadar bilen, så har vi tagit fram en skylt som man kan sätta på insidan av vindrutan med hjälp av sugproppar. Den finns snart till salu i webshopen. DS.
 
F

F.d. 29910

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag har satt min bak, det får räcka!
Att sätta en fram känns lite meningslöst då man bara ser den då man möter någon, annat än till att vinka! Vi är ju ändå på väg åt olika håll!:D

Malbeck
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Tittar alltid i backspegeln om den man mötte hade dekal, ännu roligare om man kommer i kapp/blir omkörd av någon med dekal. Allra roligast uomlands, extra kul om det även är namn.
Barnen klagade så deras namn måste också upp.

Tror aldrig jag haft problem att få bort dekaler, även bilhandlardekaler som suttit fast ordentligt, använd hårtork/varmluftpistol.

Peter :)
 

Bilagor

  • 2013-06-18-0629.jpg
    2013-06-18-0629.jpg
    1,6 MB · Visningar: 79

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jo jag skrev för ett par år sedan i ämnet hittar det inte nu (gitter inte att kolla i mina inlägg hjälp mej om där är någon förenklad sökning på mej i ämnet!?)
.
Jo om jag mins rätt, träffade en kille på en av vägverkets platser trevlig kille
med "HBK & nummer " på H-bilen, när vi talats vid en halvtimme & mer så blev jag klok på att vederbörande inte var medlem i "HBK" men dekalerna fanns på H-bilen!!!!!!!!!!!!!!!!!
Är där någon som undrar varför jag har dekalen "med" sugpropp invändigt på framrutan "frågas kom".
Mvh
 

atina1

HBK Medlem
Inlägg
1.790
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Rubriken har "trillat" långt ner!
En undran ( finns kanske att läsa någon stans) vad betyder en röd fyrkant + t.ex. 5 st gula fyrkanter "underbetyg ", t.ex.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t79044/
En röd liten fyrkant är kanske inte så viktig? eller? men dom " gula" smäller högt.
Mvh.
 
Toppen