• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför inte HBK-dekaler?

F

F.d. 29979

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Varför tycker du det, jag tycker den verkar löjlig och vi som skriver i den ännu löjligare som lägger ner tid på sådan skit.
//Tommy :twitcy:

Nu gjorde ju du samma sak!! :twitcy:

För mig är Husbilsklubben.se ett socialt media som hör hemma på nätet.
Jag har ett facebookkonto men bara för det går jag inte omkring med en facebookpin på bröstet.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Så mycket god läsning jag har haft (ett bra tag nu) här på HBK från klubbens kravlösa medlemmar, så många trevliga och engagerande entusiaster som har bidragit till att vi äntligen har fattat vårt livs kanske största beslut och tar det "stora steget" (svindyr HB) i livets kanske sista äventyr, så trevligt det ska bli att "spana" på vägarna efter alla er som har gett oss så många positiva "vibbar" genom berättelser, erfarenheter, tips & råd! Skylten/märket väntar bara på att sättas upp så fort Tysken har satt sin sista skruv i kommande bygget. Klistermärket ska sitta med stolthet både fram & bak, skit samma om det klibbar fast, det är piss i Mississippi jämfört med alla andra kostnader...
 

Bilagor

  • hbk.jpg
    hbk.jpg
    25,9 KB · Visningar: 1.884

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Det saknas för tillfället någon sektion för veteranfordon så moderna dekaler kanske inte passar in i sammanhanget! /Bernt
 

Roggan & Irene

FD HBK Medlem
Inlägg
277
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2996
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Vad har ni för lack på era bilar? Dekalerna har lossnat mycket lätt när jag har bytt bil. Behöver bara lossa lite i kanten och sen är det bara att dra av.
 

Olle Ö

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
696
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
1028
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Vaxar man ytan innan man klistrar dekalen, så släpper den ganska lätt den dagen man vill ta bort den.

/ Olle
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.657
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag vill stryka under det Olle tar upp. Gör man inte bra underlag, så följer färgen med när man tar bort dekalen. Den sitter som f!
 

KarinoBengt

HBK Medlem
Inlägg
563
Kommun
Mariestad
HBK-Nr
2025
Medlemskap
2025
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag satte det lilla märket på nya husbilen, det får räcka.
Jag tillhör dem som tar bort dekalen innan den lämnas till nästa ägare och jag gjorde vad jag kunde, men trots efterpolering så såg man konturen an märket och sifrorna gick att läsa i speciell vinkel.
Iden med sugkopp med märke och siffror som någon nämnt för att sätta i fönstret, vore inte fel.
Bengt
 

Mamma

HBK Medlem (P)
Inlägg
419
Kommun
Sjöbo
HBK-Nr
1472
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Iden med sugkopp med märke och siffror som någon nämnt för att sätta i fönstret, vore inte fel.
Finns att köpa i webshoppen
 
H

hianders

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Iden med sugkopp med märke och siffror som någon nämnt för att sätta i fönstret, vore inte fel.
Finns att köpa i webshoppen

Hittar inte det erbjudandet i webshopen! Någon som kan se var man kan hitta det i webshopen?

Inger/hianders
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Det kanske beror på alla besserwissrar som vill hänga ut folk med namn och nr när det är något de retar sig på. Dekalen är väl frivillig eller?
Huvudet på spiken tog bort nr för 3 år sedan känns riktigt bra. Nu är det fritt att näthata.
 

Ronny P

HBK Medlem
Inlägg
301
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Nu har mina åkt på där bak, samt ett litet framtill..



Ser ut lite som VM i Typsnitt där bak med all övrig text, :D
men så får det vara !! :yes:
 

Bilagor

  • IMG_3017.JPG
    IMG_3017.JPG
    1,8 MB · Visningar: 15
F

F.d. 50741

Guest
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

ja nu ser jag att jag nog har gjort fel eftersom jag satt min dekal och nr. på dörren. Tyckte det såg ut som min adress då ..............dumt förstås, för då ser ju ingen på vägen.........ska fixa den tabben......har många gånger kollat nr, då jag träffat människor på ställplatser, eftersom jag tycker det vore spännande att se om vi har något delat intresseförutom husbils åkandet, men det har inte stämt med namn och ort ? Jag undrar om det är andra ägares dekaler som fått följa med bilen vid försäljning ? Ibland känns det också som om det är lite snobberi över vilken storlek och årsmodell du har.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jag har inga dekaler på bilen skulle jag satt på alla dekaler som jag har då kunde jag bli en trafikfara (mer än vanligt) jag har 15 dekaler liggandes men vad skall jag prioritera blir det MHF camping clubb, jag prioriterar den clubben efter 40 års medlemskap,men några andra dekaler klistrar jag inte på defentivt inte hbk,
 

Tomas Landegren

FD HBK Medlem
Inlägg
289
Kommun
Falkenberg
HBK-Nr
8243
Medlemskap
2023
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Jaha du BeRoka! Vore intressant att få veta varför du defenitivt inte skulle sätta upp HBK:s märke. Mycket märkligt uttalande av en en medlem! Själv är jag stolt medlem av både HBK och Caravan Club.
 

BeRoka

FD HBK Medlem
Inlägg
1.414
Kommun
Hässleholm
HBK-Nr
8559
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Det kan du få veta men inte genom forumet är det helt nödvändigt att få veta det kan vi träffas nägonstans och diskutera problemet, förslagvis Elmia.

Hälsning, BeRo
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Har nog berättat det här förut.

Vid en rastplats i mellersta Sverige kom en snubbe o konstatera att även utländska bilar kan vara med i gråvattenklubben o visa på min dekal.

Har nog dekaler och de är med magnet lätt att ta bort.

Hade han en dålig dag??
Körde själv en stor husbil.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Vadå i min värld vad menar du med det? Är det påhopp du sysslar med nu eller?
erre

Herre gud sicka barnungar ni är Har ni ätit muckelsoppa nu igen? Var och en gör som man vill med dekalerna
det har ingen med att göra.Är det så konstigt att en del inte vill skyllta med sitt klubbmärke?
påhopp är väl inget ovanligt i detta forumet eller hur?:music-icon:2179
 
Senast ändrad:

Bernt-00

FD HBK Medlem
Inlägg
107
Kommun
Hallsberg
HBK-Nr
14075
Medlemskap
2022
Sv: Varför inte HBK-dekaler?

Dekalerna syns ju bara när det är ljust ute, på tvåfiliga vägar som mötande trafik är skilda åt kan man inte se någon skylt på grund av för långt håll. Bättre med en nyonskylt som lyser upp som syns på långt håll, går att fästa på lämpliga platser både fram och bak. Kolla lastbilar som har reklamskyltar i nederkant av vindrutan med rullande text ibland, de syns i alla ljusförhållanden. Vist kostar de en del men dessa tar man med till det fordon som man har! /Bernt
 
Toppen