• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Varför är plåtisar så "konventionella"???

Mso1000

HBK Medlem
Inlägg
21
Kommun
Umeå
HBK-Nr
32243
Medlemskap
2024
Håller med, Att man pratar om kvalite är ju för att kunna lura oss och ta överpriser. Enorma överpriser på både plåtisar och plastisar, det syns ju på vinsterna som dom gör, Mycket bra att nästan vara gasolfri, det är dit man vill komma
Jämför om jag köper märkes kläder och får betala 5-10 ggr så mycket för dessa, Att tillverka dessa kostar inte mycket mera och skillnad i kvalite är inte stor, men vinsterna är stora
Ja det är ju exakt samma Fiat Ducato på en 600t kronors plåtis som en för 1,2 mille.
 

Bissen

HBK Medlem
Inlägg
11
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
31145
Medlemskap
2024
Undrar hur sovplatsen upplevs för 2? Många tycker att kabe affinity är trång . Här är det väl samma eller vad tycker ni ?
Alla franska sängen är trånga tyvärr. I Malibu är sängen nästa 2 m bred och 198 cm på ena sidan och på andra ca 180 cm. De är viktiga att kunna sova bra
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.607
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
På tal om slideout så gjorde ju Adria ett försök. Visserligen ingen plåtis men i plåtisstorlek. Blev ingen succé och försvann snabbt.
 
Toppen