Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Linket fik mig til at tro at systemet var til selvkonstruktion med opbygning helt fra bunden, og det ville jeg bare fraråde, men videoen viser tydeligt noget andet. Derfor var min tekst i første omgang fejl og derfor har jeg slettet teksten og skrevet fejl!
Behöver väl inte göras varje dag? Räcker väl nån gång om året!Om du bryter vid 14V kommer ju BMS aldrig att toppbalancera cellerna?
Tack för alla kommentarer.
Vad anser ni om prisnivån VS andra leverantörer av kompletta system?
Var finner vi en referens till detta påstående?Laddaren skall inte vara typ intelligent med puls typ ctek utan en klassisk laddare med rak laddning.
Det är riktigt att man inte skall använda en flerstegsladdare typCtek,float skall man unvika,avsluta laddning när batterierna är fulla,men jag skulle definitivt köpa en laddare anpassad för litium, köpa en enkel laddare på Jula och samtidigt lägga 17000kr på batterier förstår inte jag,Varför går ni inte till de som lämnar fina rabatter till oss? Jag har precis köpt 2x 100 ah Litiumbatteri LiFePO4 hos Americantools.se kostade ca:8500:- styck med vår rabatt avdragen(15%). Dom har BSM så det är bara att lyfta ut de gamla blybatterierna och i med dessa rakt av, inga konstigheter. De väger bara 11 kg st så det är en viktbesparing som heter duga också. Köpte en laddare på jula med 30Ah laddning så ett batteri fulladdat från tomt på 3 tim (nu var det 50% laddat vid köp så på 30 minuter så var det fullt) Laddaren skall inte vara typ intelligent med puls typ ctek utan en klassisk laddare med rak laddning. Dessutom var batterierna skitsnygga.
Jag kan återkomma med rapport från verkligheten när vi vart ute med bilen.
Jag skulle nog satsa på separata celler, bra tex för att veta om en cell är dålig men även för att kunna balansera oavsett slutspänning.Om du bryter vid 14V kommer ju BMS aldrig att toppbalancera cellerna?