• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad skulle ni gjort?

Det är mycket att kolla och säljaren har ett lagstadgat upplysningsansvar som man ska kunna lita på, då kollar man det som det inte finns upplysning om. Jag antar att du alltid kollar maten så inte restaurangkocken ger dig något dålig
det klart jag kollar. om jag beställer en biff o får en kotlett så klagar jag innan jag äter den o betalar
men du har ju ätit kotletten o betalt sen klagar du

Vi har nyligen köpt en dyr större och begagnad husbil av årsmodell -18 rubricerad rubricerad av säljaren som "Mycket gott skick".

Väl hemma vid genomgång av all dokumentation upptäcktes att Serviceboken var helt blank!! Detta trots att företaget via sin varudeklaration deklarerat "Ja" för Serviceboken vilket vi tolkade som att tillverkarens Serviceprogram hade följts och dokumenterats (definierade omdömmen i deklarationen är "N", "F", "O", "EJ) dock inte Ja!

Säljaren skickade med en 12månaders garanti från Fragus som vid fel ej kan nyttjas då komplett ifylld servicebok ovillkorligen krävs.

Vi har krävt prisavdrag i form av 10% återbetalning av köpeskillingen då vetskapen om detta förhållande borde vara grund för prutning, samt skriftlig garanti på garantiansvar alternativt hävning av affären.

Säljaren avfärdar vårt återbetalningsanspråk och eventuell hävning och menar att ofullständig Servicehistorik är mycket vanligt inte har någon prispåverkan alls samt att de påstår att utförd service under 7år med delmomenten 2 oljebyten, 1 bränslefilterbyte (kvitto finns) och ett kamremsbyte (ej kvitto) är fullgott. De menar att JA i deklarationen endast avsåg att serviceboken fysiskt finns!

Säljaren medger inte några fel i varudeklaration eller försäljning och erbjuder som goodwill en stor service och villighet att iklä sig det garantiansvar som inte Fragus eller Försäkringsbolag vill ta. Vi lutar åt att avböja erbjudandet och driva hävning av affären.

Har ni någon egen erfarenhet av liknande ärende?
Vad tror ni om våra chanser?
Hur hade ni agerat?
Hej ,jag säger som Pålle ARN. Du har ju maskinskadegaranti på din försäkring!
Om du får ett fel på motor , växellåda m.m. Då har du inte en chans att få hjälp av försäkringsbolaget. Har jobbat i bilbranschen 55 år, jobbar idag med MRF
Vänta inte, ta tag i det omgående. God Jul & Gott Nytt År
Nisse Drutten Druid

Tillbaka
Toppen