• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller nu även för kalenderåret 2026.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Vad skulle ni gjort?

Detta står inte i servicemanualen.
Endast nivåkontroll av olja i roboten, samt byte av olja/bromsvätska till kopplingen vart annat år.
Ordet missfärgning finns inte med.
Men förutom nivåkontroll så står det även ”oljekontroll” utan närmare förtydligande. Att det skall vara visuellt map färgförändringar har jag fått till mig på andra nätforum.

Ordet missfärgning finns inte med.
Men förutom nivåkontroll så står det även ”oljekontroll” utan närmare förtydligande. Att det skall vara visuellt map färgförändringar har jag fått till mig på andra nätforum.
Du lär inte se någon färgförändring, oljan mörk från början , men en nivå kontroll är det som skall göras

Du lär inte se någon färgförändring, oljan mörk från början , men en nivå kontroll är det som skall göras
De måste mena något utöver nivåkontroll med att stipulera ett särskilt moment ”oljekontroll” I min värld med turbiner så skulle det betyda analys men det tror jag inte. Om inte kolla efter färgskiftning vad kan det får vara?

De måste mena något utöver nivåkontroll med att stipulera ett särskilt moment ”oljekontroll” I min värld med turbiner så skulle det betyda analys men det tror jag inte. Om inte kolla efter färgskiftning vad kan det får vara?
Enligt manualen skall det ske nivåkontroll vart annat år (9600mil) ,samt byte av vätska till kopplingen.
Jag har gjort det som står i manualen för Comfortmatic.

Tillbaka
Toppen