• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vad dricker ni för Rödvin?

Juniper

HBK Medlem
Inlägg
41
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
20017
Medlemskap
2024
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

När man vill lyxa till det lite, 139kr. Annars oftast lättare med Box i husbilen :mh3:
 

Bilagor

  • LeTense.jpg
    LeTense.jpg
    39,8 KB · Visningar: 4

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

I detta vädret e en kaffegök att föredra!
Eller Coffea Cuculus Canorus, som kaffegök blir på latin.

--

Själv dricker jag Pata Negra Gran Reserva 2007 till grillen ikväll. 10€ för fyra flaskor på Mercadona.
Lite kul info är att det är samma årsmodell på flaskorna i år som förra året.

ladda ned.jpg
Ett Gran Reserva som är billigt och gott!
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Eller Coffea Cuculus Canorus, som kaffegök blir på latin.

--

Själv dricker jag Pata Negra Gran Reserva 2007 till grillen ikväll. 10€ för fyra flaskor på Mercadona.
Lite kul info är att det är samma årsmodell på flaskorna i år som förra året.

Visa bilaga 106420
Ett Gran Reserva som är billigt och gott!

Kan bara hålla med Stefan. Mercadonas erbjudande, en Gran Reserva för 2,50 Euros flaskan, är mycket gott vin för pengarna. 2007 var f.ö. ett riktigt bra vinår i Spanien.

Viner från Valdepenas har inte fått den kvalitetsstämpel som t.ex viner från t.ex Ribera de Duero. En Gran Reserva därifrån kostar minst 3, 4 gånger så mycket .

Märker man skillnaden? Ja det är klart är man en stor vinkännare, kanske t.o.m. en proffesionell sommelier, eller de här ganska vanligt förekommande vinsnobbarna där bara det dyraste gäller. Men vi vanliga, nej vi tycker i alla fall inte det är vart att betala t.ex 4 gånger mer för ett rödvin som skall drickas till kvällens middag.
 

Jaroslav

FD HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
20252
Medlemskap
2023
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Hej Staffan,

VI skall dit i april. Har du lite information om möjligheten att parkera husbil (övernatta) hos vinproducenten Remo Farina i Pedemonte.
Det kan vara kul att testa (köpa) vin hos de.

Tackar i förhand / Jaroslav
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Hej Staffan,

VI skall dit i april. Har du lite information om möjligheten att parkera husbil (övernatta) hos vinproducenten Remo Farina i Pedemonte.
Det kan vara kul att testa (köpa) vin hos de.

Tackar i förhand / Jaroslav

Oj, första inlägget från er! Välkomna till denna saliga samling, som vet vad begreppet "kul-på-hjul" innebär. Hoppas att ni kommer att trivas på forumet
Ännu en gång, Välkomna!
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Kjøpte en 5 liter baginbox rødvin for AU$11 på fredag, en vin som passer oss - fruktig og mild. Samme pris for en 5 liter hvitvin også den fruktig og mild. De som ønsket seg tørre viner også samme pris.
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Oj, första inlägget från er! Välkomna till denna saliga samling, som vet vad begreppet "kul-på-hjul" innebär. Hoppas att ni kommer att trivas på forumet
Ännu en gång, Välkomna!

Jag har just insett att ovannämnda inlägg inte tillför debatten något, lika lite som detta inlägg gör. Så moderator har full rätt och frihet att radera detta och ovanstående inlägg.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.179
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Just nu är vi några mil från Porto vilket betyder antingen rött eller vitt Porto (något sött och ca 19% starkt, ett typiskt "fruntimmersdryck" enl. min mening). Har man några ören "över" i plånboken, då är en reserva (10 - 12 år gammal) på ca 12 € helt OK. Den hittar du inte hemma, även om du skulle vilja betala det dubbla... Njut (med måtta), det går inte i repris...
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Jag kommer snart! Kolossalt påfrestande mörker här uppe i barrskogsbältet nu, i dubbel bemärkelse, om ni förstår vad jag menar.

Jappe
 

Hymer

HBK Medlem
Inlägg
810
Kommun
Lessebo
HBK-Nr
43
Medlemskap
2024
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Hej Jaroslav!

Tyvärr kan du inte övernatta på Farina, men det finns ett antal ställplatser och campingplatser i närområdet, så övernattning är inga problem. När vi är i krokarna brukar vi alltid övernatta på ställplatsen La Vigne i orten Cola i närheten av Lazisse vid Gardasjöns östra strand (N45 28 15 E10 44 58). En jättefin ställplats som också ger dig möjlighet att besöka intilliggande Parco Termale del Garda ett stort badområde med utomhus liggande varmvattensjöar och andra attiraljer som skänker dig en fantastisk badupplevelse.

När du är i Pedemonte titta gärna även in hos vinföretaget Tommasi som finns några hundra meter från Farina. Remo Farina N45 30 12 E10 55 21 och Tommasi N45 30 19 E10 55 02

Staffan
 
Senast ändrad:

viggoboy

HBK Medlem
Inlägg
1.697
Kommun
Trelleborg
HBK-Nr
8644
Medlemskap
2024
Sv: Vad dricker ni för Rödvin?

Tyvärr så har kineserna köpt slottet så det går inte att importera mer.
Vi som har en Cadillac kunde köpa detta genom Cadillac Club. Finns i rött och vitt. Inget super kanon vin men bra. Det kostade bara 120 kr

Chateau Cadillac | Merlot Vin Bordeaux | Vignobles Lesgourgues

Château Cadillac Cuvée J.J Lesgourgues rouge 2010 - Bordeaux Supérieur - Le Figaro Vin

Möjligt det går att köpa på plats. här: Château de Cadillac - Centre des monuments nationaux
 

Bilagor

  • 20130209_193139.jpg
    20130209_193139.jpg
    1,6 MB · Visningar: 0
Toppen