F
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
OOPS Expensive mistake - Amarone är gott men dyrt. Ripassometoden går ut på att man använder presskakan efter Amaronedruvor men jäser den tillsammans med ett enkelt lantvin från Valpoliciella. Metoden ger väldigt goda och prisvärda viner. En bra Ripasso är ofta bättre än en enkel Amarone.Vi håller oss för det mesta till Italienska viner. För 1,5 år sedan köpte jag av misstag en låda Ambrosan Amarone Della Valpolicella Nicolis i Bordershopen - det dyraste vinet jag någonsin har köpt men absolut det godaste så det gäller att välja sina tillfällen när man korkar upp de flaskorna. Vi tyckte att det blev lite väl dyrt - när vi kollade kvittot visade det sig att priset på detta vin var per flaska och inte en hel låda (6 flaskor) som vi trodde.
Även Valpolicella Ripasso är ett mycket gott vin om man vill ha något lite extra.
Ett lite billigare vin som vi också tycker är helt ok är Da Luca.
Marie![]()