• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

F

F.d. 22252

Guest
Funderar lite på samma ställe jag var på nedresan i trier en restaurang och åt man där 10 eu med el fast maten var dyr och något vin vill jag inte ha , fick ju någon slags dessertvin till kött helt fel, så det får bli en öl man är ju i tyskland då.
Tror bilen längtar hem också, verkar så, gamla bilar har själ till skillnad från nya. Man måste bli vän med dom och ta hand om dom så får man mycket tillbaka.
 
F

F.d. 22252

Guest
Ja trier greven och travemunde ligger perfekt till, nu strävar jag efter att komma upp till trier från avignon men vet inte riktigt var jag ska stanna klarar inte så långa körpass varken jag eller bilen. Solen sken annars hela dagen och ingen vind så perfekt reseväder.
 
F

F.d. 22252

Guest
Kör du över broarna eller grenå eller fredrikshamn, är ju i beaune nu 42 mil till trier och vinbonden äter man kostar det 10 eu och äta måste man så det får bliden ställplatsen nära från stora vägen också.
Jag har ingen som helst lust att fara runt härnere som jag tänkt, kom två droppar regn men annars har det varit bra men nog fick jag slå på kaminen tidigt verkar ganska dyrt med jetonger för elen och jag klarar mej bra utan när det inte är kallt, kan ladda datorn från 12v med en särskild apparat. direkt.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Kör du över broarna eller grenå eller fredrikshamn, är ju i beaune nu 42 mil till trier och vinbonden äter man kostar det 10 eu och äta måste man så det får bliden ställplatsen nära från stora vägen också.
Jag har ingen som helst lust att fara runt härnere som jag tänkt, kom två droppar regn men annars har det varit bra men nog fick jag slå på kaminen tidigt verkar ganska dyrt med jetonger för elen och jag klarar mej bra utan när det inte är kallt, kan ladda datorn från 12v med en särskild apparat. direkt.
Jo vi kör över alla broarna, känns lättast med hundar tycker vi. Kostar 860-870kr för oss (med brobizz)
 
Senast ändrad:

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Idag kom vi till Rendsburg och det gick lätt att ta sig förbi Hamburg (runt 14:00), men lite vägarbeten och 60/80 km/h.
Hade nog tänkt stanna två dygn, men vi har slut på mynt och P-apparaten tar inte kort eller sedlar. Det kostar 15€ per dygn.

Solen skiner, så inget att klaga på
36,6 mil idag
 
Senast ändrad:
F

F.d. 22252

Guest
Jag hoppas att du använt IGO flitigt, har upptäckt en del små fel med det alltid bra att ha två olika så man kan få en second opininion i kritisk läge min backupp en nokia med here fick problem den tog mer ström än den kunde ladda tydligen ska prova med 20ah batteribackupp i morgon. I kritisk läge så stod det hej då på skärmen och sen stängde den av? Den verkar bra uppdaterad eftersom jag gjort det nyligen har ju livstids uppdatering??
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Jag hoppas att du använt IGO flitigt, har upptäckt en del små fel med det alltid bra att ha två olika så man kan få en second opininion i kritisk läge min backupp en nokia med here fick problem den tog mer ström än den kunde ladda tydligen ska prova med 20ah batteribackupp i morgon. I kritisk läge så stod det hej då på skärmen och sen stängde den av? Den verkar bra uppdaterad eftersom jag gjort det nyligen har ju livstids uppdatering??
Fortfarande inte använt IGO, Susanne kör med Google Maps och jag håller kvar med fru Garmin 770.
Vi gick upp på stan ikväll och växlade till oss ett rör med 1 € mynt (25st), så nu kan vi stanna om vi känner för det.
Såg på Öresundsbro appen att det blåser kuling och att vindkänsliga fordon varnas att åka över. Det lär blåsa mer imorgon....
 
F

F.d. 22252

Guest
Testa igo maps kan man ha som backup men inte mer, när jag letade ställplats i spanien så ville den leda ut mej på en smal lerig väg bredvid en åker hade jag kört ut kunde jag fastnat vända gick inte och vet inte var den mynnade ut. Jag litar inte på maps!
Den fungerar bara på de stora vägarna. Jag åker ju båt och det brukar gå bra även om det blåser går ju inte i öppen sjö lång stund bara strax innan malmö .
 
Toppen