• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Kvällens planeringsmöte beslutade enhälligt att vi fortsätter söderut mot Gibraltar nu på tisdag. Alternativet var norrut, dvs hemmåt.
Har inte varit frisk, så längtan hem har varit stor, men eftersom vi har kommit så långt och har tid att åka en bit så fortsätter vi.
Antalet stopp på väg mot Gibraltar vet vi inte, det löser sig...

Efter Gibraltar blir det nog Sevilla, Plasencia, Salamanca o Burgos.....
 

Gösta Evén

HBK Medlem
Inlägg
1.856
Kommun
Västerås
HBK-Nr
26664
Medlemskap
2024
Kvällens planeringsmöte beslutade enhälligt att vi fortsätter söderut mot Gibraltar nu på tisdag. Alternativet var norrut, dvs hemmåt.
Har inte varit frisk, så längtan hem har varit stor, men eftersom vi har kommit så långt och har tid att åka en bit så fortsätter vi.
Antalet stopp på väg mot Gibraltar vet vi inte, det löser sig...

Efter Gibraltar blir det nog Sevilla, Plasencia, Salamanca o Burgos.....

Det innebär väl att du är på bättringsvägen?
Grattis i så fall.
 
F

F.d. 22252

Guest
Finns inte många platser att stanna på mellan sevilla och biscaya jag vet en som visserligen var lite dyr men bra, sen stiger vägen upp till 1200m tror jag det var inga campingar eller liknande på länge och kallt under många mil. så se till att det finns gas. det är vid kusten och turistorterna som värmen ställplatserna och restaurangerna finns det andra är mest en transportsträcka svårt att rasta hundarna på långa sträckor inga parkeringar som jag kommer ihåg.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Finns inte många platser att stanna på mellan sevilla och biscaya jag vet en som visserligen var lite dyr men bra, sen stiger vägen upp till 1200m tror jag det var inga campingar eller liknande på länge och kallt under många mil. så se till att det finns gas. det är vid kusten och turistorterna som värmen ställplatserna och restaurangerna finns det andra är mest en transportsträcka svårt att rasta hundarna på långa sträckor inga parkeringar som jag kommer ihåg.
Då kanske vi får tänka om när vi kommit till Gibraltar
Visa bilaga 163247 Längs A66 finns en hel del ställplatser och campingar.
Tack
 
F

F.d. 22252

Guest
Ser ut som jag hade fel då men efter hervas kom jag upp på höglandet med minusgrader och dimma, hade bråttom att komma ner till kusten eftersom det var så kallt och öde som det såg ut mil efter mil men vägen jag körde gick ju förbi alla städer. Och parkera i minusgrader var inte min grej. Så ni kör i morgon?
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Ser ut som jag hade fel då men efter hervas kom jag upp på höglandet med minusgrader och dimma, hade bråttom att komma ner till kusten eftersom det var så kallt och öde som det såg ut mil efter mil men vägen jag körde gick ju förbi alla städer. Och parkera i minusgrader var inte min grej. Så ni kör i morgon?
Yes, vi rullar imorgon tisdag
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Idag lättade vi från Santa Pola, åkte till Ikea i staden Murcia. Här inhandlades lingonsylt, sill, Kalles kaviar mm
Vädret är kanon och vi stannar här en natt, sen blir det ny inriktning...dvs Norrut
Som det känns just Nu.... så struntar vi i Gibraltar och drar oss sakteligen hemåt (behöver inte vara hemma på 4-5 veckor så vi bör hinna med nya intressanta platser.
Ps fullt på Ikea ställplatsen
Ds
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Bra att vi åker åt samma håll då kan jag få tips om ställen att stanna på, Var det lingonsylten eller kalles kaviar som gjorde att ni vänder 180gr ? Eller fick hundarna vara med och säja sitt! Hoppas det inte är lika fullt norrut, lämmeltåget går väl lite senare.
Vi kanske ändrar oss igen i morgon bitti
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Hade du inte skaffat IGO sånt ska inte hända med den.
Funderar på att stanna där själv på fredag kväll, sen blir det peniscola och förmodligen 2 dagar. Lagom långt att börja med 19mil sen blir det 16 till peniscola.
Jodå, köpte IGO, men glömde att använda den
Dagens etapp blev 27,8 mil
 
Senast ändrad:
Toppen