• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vår resa mot värmen, 2018-19

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Efter morgonens hundpromenad så beslutade vi att ta sikte på Middelfart i Danmark, pga det är så skitigt att rasta hundar så de är svåra att få rena efteråt.

Vi skippar nog boarder shop, det lilla vi dricker kan vi köpa på bolaget hemma och gynna statskassan
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Efter morgonens hundpromenad så beslutade vi att ta sikte på Middelfart i Danmark, pga det är så skitigt att rasta hundar så de är svåra att få rena efteråt.
Bara du inte övernattar på denna plats!
Brottsligheten är hög och nattsömnen blir garanterat störd av en en ständig ström av trailers.
 

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Då har vi återkommit till Sverige, hamnade hos Bengt i Örkelljunga.
Vi har haft tur med vindriktningen, när vi passerade Stora Belt så hade vi en frisk slör. När Öresundsbron skulle passeras så var det plattläns, gick stabilt och säkert.

Nu har vi 47 mil hem till Torshälla och det tar vi i morgon
 
Senast ändrad:

J.Bergsten

HBK Medlem
Inlägg
504
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
23060
Medlemskap
2024
Förstår inte varför alla ska åka hem innan värmen finns nu har det kommit bra värme här El rengo
Själv så klarar jag inte varmare än 25 grader, och vi har inte AC i bildelen... så våra hundar mår inte bra om det är för varmt. I maj 2018 när vi var i Tyskland fick vi åka dit det inte var för varmt, blev 33 grader i husbilen (den här verkar något bättre)
 
F

F.d. 22252

Guest
Samma här över 3 månader kan ta död på vilken bil som helst och min är ju 20 år och fransk, men jag har 100m till pizzan!
Får jag inte igång den får den stå på laddning, jag kan ju köra med husbilen och handla kom på att jag måste ställa på den på en gång ställde ju av den när jag åkte!!
 
Toppen