F
F.d. 55287
Guest
Hej.
Vi har upptäckt på två nya husbilar, Fiat -07 och Fiat -10, att 2 st bultar skruvade i ett fäste mellan motor och växellådan, baksidan under turbon, lossnat pga att en svartlackad "skyddsplåt" som är monterad mellan motor och växellåda rostat och blir då mindre i tjocklek när färgen lossnat vilket gjort att bultarna släpper.
Att vi upptäckte detta var att vi har en skyddsplåt under motorn och där låg en av de lossnade bultarna, vid kontroll av de övriga var de lösa och fick dras åt ordentligt.
Fiat -07 var 2.3 multijet 130 hk
Fiat -10 är 2.3 multijet 120 hk
Kaj
Vi har upptäckt på två nya husbilar, Fiat -07 och Fiat -10, att 2 st bultar skruvade i ett fäste mellan motor och växellådan, baksidan under turbon, lossnat pga att en svartlackad "skyddsplåt" som är monterad mellan motor och växellåda rostat och blir då mindre i tjocklek när färgen lossnat vilket gjort att bultarna släpper.
Att vi upptäckte detta var att vi har en skyddsplåt under motorn och där låg en av de lossnade bultarna, vid kontroll av de övriga var de lösa och fick dras åt ordentligt.
Fiat -07 var 2.3 multijet 130 hk
Fiat -10 är 2.3 multijet 120 hk
Kaj