• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägpirater i sverige

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Den invandrarfientlighet som sprids i denna tråd i vissa inlägg är tillräckligt motiv för webbansvarig att stänga tråden alternativt ta bort sådana inlägg.
 
Senast redigerad av en moderator:

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Vägpirater i sverige

Har inte uppfattat någon fientlighet mot invandrare. Vad det uttrycks ilska över är ju dessa, låt oss kalla dem säsongsarbetare, som tar sig in i landet och begår brott. Det är inga invandrare. Utan de vandrar ut med stöldgodset.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Har inte uppfattat någon fientlighet mot invandrare. Vad det uttrycks ilska över är ju dessa, låt oss kalla dem säsongsarbetare, som tar sig in i landet och begår brott. Det är inga invandrare. Utan de vandrar ut med stöldgodset.

Inlägg 47.... majoriteten av all brottslighet står invandrarna för.....

Kan du svara korrekt på nedanstående två enkla frågor är jag beredd att fortsätta diskussionen om huruvida fientlighet mot invandrare sprids eller ej i forumet

1. På vilken forskning vilar påståendet att invandrare står för majoriteten av all brottslighet?
2. Vilket domslut visar att vägpirater i Sverige är invandrare
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Hej!
Jag anser inte att jag är främlingsfientlig. Min brorson är gift med en flicka från Korea, min bror med en flicka från Nepal, min fru är från Finland.
Jag har kontakt med många invandrare i Lilla Edet som är fina människor.
De invandrare som bär sig illa åt förstör för dessa skötsamma människor, som blir dragna över en kam.
Om polis o myndigheter tog sig an buset är jag övertygad att främlingsfientligheten skulle minska.
Som det är nu, när dessa hukar, är jag rädd att främlingsfientligheten övergår i ett främlingshat, som definitivt inte gynnar invandrare.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Hej!
Jag anser inte att jag är främlingsfientlig. Min brorson är gift med en flicka från Korea, min bror med en flicka från Nepal, min fru är från Finland.
Jag har kontakt med många invandrare i Lilla Edet som är fina människor.
De invandrare som bär sig illa åt förstör för dessa skötsamma människor, som blir dragna över en kam.
Om polis o myndigheter tog sig an buset är jag övertygad att främlingsfientligheten skulle minska.
Som det är nu, när dessa hukar, är jag rädd att främlingsfientligheten övergår i ett främlingshat, som definitivt inte gynnar invandrare.

HBK består av närmare 10 000 medlemmar, dvs som ett mindre samhälle. Det finns därmed anledning att antaga att åsikterna bland medlemmarna i stort speglar svenska samhället i övrigt, dvs invandrarfientlighet finns även här.

Min poäng är att forumet inte ska tillåtas till spridning av sådan fientlighet som inlägg 47 visar prov på. Webbansvariga har här ett ansvar om inlägg visar prov på avsteg från forumreglerna. Webbansvariga var tidigt inne i tråden och varnade då de såg avsteg från forumreglerna... vilket var bra!

Forumet bör istället vara till för husbilsrelaterade frågor, vilket inte utesluter att vi kan informera oss om vägpirater för en säkrare husbilsresa. Men blanda inte in våra invandrare.

Jag har därmed sagt vad jag vill ha sagt i denna fråga.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Vägpirater i sverige

Inlägg 47.... majoriteten av all brottslighet står invandrarna för.....

1. På vilken forskning vilar påståendet att invandrare står för majoriteten av all brottslighet?
2. Vilket domslut visar att vägpirater i Sverige är invandrare

1. Sådan forskning finns naturligtvis inte.
2. Kan inte påminna mig något domslut mot vägpirat.
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

1. Sådan forskning finns naturligtvis inte.
2. Kan inte påminna mig något domslut mot vägpirat.

Bra! Då har vi samma uppfattning i mina två ställda frågor.

Därmed anser jag det heller inte finnas grund för påståendena som framfördes t.ex. i inlägg 47 och antyddes i andra inlägg, vilket var grunden till min reaktion och uppmaning till webbansvariga att ta bort.
 

Jappe

HBK in Memoriam
Inlägg
18.274
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Vägpirater i sverige

Brottsförebyggande rådet har fört statistik över invandrarnas del i brotten och där finns siffror om överrepresentation, i vissa brott markant sådan. Eftersom utvecklingen snabbt gick mot att invandrarna skulle bli delaktiga i majoriteten av brott upphörde publiceringen av sådan statistik. Av detta kan man dra vilka slutsatser man vill.

Prognoser gjorda på statistisk grund visar att Alve kan ha rätt när han säger att majoriteten av brott utförs av invandrare. Vad som menas med invandrare här kan givetvis ge upphov till osäkerhet i statistiken.

Jappe
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Vägpirater i sverige

Tessie.

Du har inte deltagit i debatten i sakfrågan vare sig med inlägg eller tack. Är intresserad av hur du ser på frågan om hur man skall få stopp på eländet med vägpirater. Du kanske kan lägga invandrarna åt sidan ett ögonblick eftersom frågan i grunden inte handlar om dem.

:confused:
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

HBK består av närmare 10 000 medlemmar, dvs som ett mindre samhälle. Det finns därmed anledning att antaga att åsikterna bland medlemmarna i stort speglar svenska samhället i övrigt, dvs invandrarfientlighet finns även här.

Min poäng är att forumet inte ska tillåtas till spridning av sådan fientlighet som inlägg 47 visar prov på. Webbansvariga har här ett ansvar om inlägg visar prov på avsteg från forumreglerna. Webbansvariga var tidigt inne i tråden och varnade då de såg avsteg från forumreglerna... vilket var bra!

Forumet bör istället vara till för husbilsrelaterade frågor, vilket inte utesluter att vi kan informera oss om vägpirater för en säkrare husbilsresa. Men blanda inte in våra invandrare.

Jag har därmed sagt vad jag vill ha sagt i denna fråga.

Tycker jag är bra.......
Finns en uppsjö av avvikande åsikter i denna fråga.
Att stoppa huvudet i sanden gör ju bara strutsen eller....
Dags att vakna och möta verkligheten.
 

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Nej Kenth enligt mig så är det fler som inte förtjänar den gästfrihet som svedala så frikostigt erbjuder.
Har inget emot invandring som i mångt o mycket tillför det svenska samhället massvis men vi bör nog dra en gräns snart.
Har massor med invandrare i min bekantskapskrets och dessutom gift med en underbar finsk flicka/dam.
Prata med en vanlig invandrare som arbetar massvis och drar omsorg om sin stora familj och hör vad dom har att säga om det hela. Vad jag menar med det är att de ju borde veta lita mer än vi vanliga "svennar"
 
F

F.d. 17667

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Tessie.

Du har inte deltagit i debatten i sakfrågan vare sig med inlägg eller tack. Är intresserad av hur du ser på frågan om hur man skall få stopp på eländet med vägpirater. Du kanske kan lägga invandrarna åt sidan ett ögonblick eftersom frågan i grunden inte handlar om dem.

:confused:

Okey.... det du nu anser vara sakfrågan... vägpirater.
Hur ser jag på frågan.......? Kul att du visar intresse för vad jag anser. Då ska du naturligtvis få veta vad jag anser även om andra i tråden visar nöjsamhet då jag i inlägg förklarade att jag sagt mitt i denna fråga. Jag står naturligtvis för vad jag skriver även om mina åsikter upplevs som obekväma för en del.

Sakfrågan

Det finns ingen bättre skickad att komma tillrätta med vägpiratsbrotten än de organisationer samhället avdelar resurser till för ändamålet dvs polis-, åklagarmyndighet och så småningom domstolsväsendet. Jag vet, genom nära kontakter, att polisen ser allvarligt på dessa brott och jag har därmed ingen anledning att tro att de inte gör sitt bästa. Det skulle däremot inte falla mig in att tala om för dem hur de ska sköta sitt jobb. Jag vet också att polisen är tacksamma för tips som kan hjälpa dem i deras yrkesutövning. Jag tror därmed inte på, som en del på forumet ger uttryck för, att tipsen nonchaleras. Så min uppmaning till oss HBK medlemmar är att dra vårt strå till stacken genom att rapportera in till polisen sådant som kan hjälpa dem i sin yrkesutövning. I övrigt kan det i ett forum som detta vara på sin plats att informera om de råd polisen ger bilister som MISSTÄNKER att de utsätts för stundande vägpiratdåd.... stanna inte... kör vidare och rapportera in din misstanke.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Har nu läst denna tráden och ser en absolut likhet med den hundägaren som smugglade in en rabieshund i Spanien.
Samma sak lurade folk med fel pá bilen och skrämde dom med en argsint hund.
Sálde förgylld mässing . Familjen ifrán Östeuropa och vistades i Scandinavium under Sommaren och i Nordafrika under vintern
 

Sonic

FD HBK Medlem
Inlägg
2.260
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023
Sv: Vägpirater i sverige

Det var den mest bottenlösa tråd jag läst på det här forumet,
Att så mycket skitsnack får förekomma på en tråd är för oss helt otroligt.
Vakna webansvariga och stäng skräpet.
Var går gränsen ??

Bosse o Kerstin
 

goldfinger

HBK Medlem
Inlägg
1.639
Kommun
Lerum
HBK-Nr
6001
Medlemskap
2026
Sv: Vägpirater i sverige

Det var den mest bottenlösa tråd jag läst på det här forumet,
Att så mycket skitsnack får förekomma på en tråd är för oss helt otroligt.
Vakna webansvariga och stäng skräpet.
Var går gränsen ??

Bosse o Kerstin

Hur skulle forumet se ut om alla trådar där någon inte gillar ett inlägg skulle stängas. ?
 

Håkan o Britt

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
3489
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Tessie har du varit i Spekeröd eller kört på E6an och tittat , bara en fråga i all välmening ,Med vänlig hälsning Håkan
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen