• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägpirater i sverige

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Nu måste jag få leka bror duktig ett tag:......................

Hej igen
Det du skriver ovan är givetvis helt rätt och grunden för vårt fina sverige men
här är det ju inte riktigt fråga om brist på bevis. under en och samma vecka har jag efter e6an råkat ut för försök till att bli stoppad tre gånger. Under samma vecka har jag stannat vid rastplatsen vid spekeröd två gånger och noterat att det finns ett omfattande lägerliv på rastplatsen. Att hävda svårigheter i bevisföring i detta fall finner jag inte trovärdigt. Här har man inte gjort sitt jobb utan låter buset leva rövare i fred. Detta bus bör lagföras oavsett ursprung ras eller dyl. Vi bör vara rädda om våra fina rastplatser och använda dem till vad byggts för och inte till långtidsboende av migrerade löskefolk:mad:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Jag håller med i sak om att polisens prioriteringar och resursanvändning förtjänar att kritiseras. Tycker bara att det vore trevligare om debatten fördes på den nivån istället för att ropa om hårdare tag mot utlänningar.
 

Kristina & Janne

HBK Medlem
Inlägg
791
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Förr i tiden gick det inte att cykla utan lyse utan att man blev uppläxad av en Polis.........

Det var tider det. Man behövde aldrig ropa på polis. Det räckte med att gå på fel sida :).
Ärligt talat har jag inget emot att få böter om jag gör fel. Dessvärre tillåts mer och mer numera. Att möta polisen då man cyklar mot enkelriktat gör bara att polisen håller åt sidan lite.:mad:
 
F

F.d. 29775

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Då var det dags igen!
När börjar de ta sig in på ställplatserna?
Polisen varnar för vägpirater | Nyheter | Aftonbladet

Claes

Hade samma upplevelse för ett par år sedan på E6 vid Hallandsåsen.
en person (mand) stod med en LT registret bil vid vägkanten och försökta att vinka mig ind. Ingen tvivel om vad han ville:wideeyed:Jag körte då direkt emot honom och gasade upp - har aldrig sett någon springa så fort ifrån vägen:twitcy:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Jag håller med i sak om att polisens prioriteringar och resursanvändning förtjänar att kritiseras. Tycker bara att det vore trevligare om debatten fördes på den nivån istället för att ropa om hårdare tag mot utlänningar.


Jag bryr mig inte ett smack om dom är gula, röda, bruna, vita eller svarta bara dom låter mig vara ifred och att dom håller sig inom lagens ramar och inte skadar andra mäniskor både fysiskt och psykiskt..

Men nu är sanningen den att majoriteten av all brottslighet står invandrarna för.
Sverige bygger fängelser för andra folkslag och inte för svenskarna, det finns inget land i världen som har bygga ett fängelse för att det invaderats av kriminella svenskar!

OCH, det är inga svenskar som låssas ha fel på bilen och lura oss vägtrafikanter!!
Ibland gör sanningen ont, men den är i alla fall sann..
Tyvärr....


För mig får gärna trådens nivån sjunka genom hela jorden bara den inte blir censurerad för det är det vidrigaste som finns för demokratin!

Kram till er alla!!!!
 

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Inlägg
1.193
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Ja du har säkert rätt som du skriver men annan statistik säger att i den samhällsklass som mer 90 % av våra invandrare tillhör så är de inte överrepresenterade vad gäller brott.
Med statistik kan man få det resultat man önskar.

Sen är väl vägpiraterna inte invandrare utan bara på tillfälligt besök
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Varför stanna om någon behöver hjälp? Finns det någon som inte har mobiltelefon med sig och kan ringa efter hjälp?
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

För ett halvår sedan, kom tre danskar promenerande på väg 167. De flyttade in i min fars villa. Min far som numera är borta, bodde på hemmet. Danskarnas argument " där bor ju ingen, då är det bara att flytta in" Polisen kom och skrev upp namn och släppte danskarna i Trollhättan utan åtgärd. Det har varit ytterligare ett inbrott senare. Den gången ringde vi inte polisen, men jag lovar att dessa killar fick väldigt brått därifrån. Vi har ett par skor kvar sedan besöket.
 

BenkeUppsala

HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6500
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Rekognosering. Detta fenomen har jag sett sedan 90-talet i Tyskland och Frankrike.

Simulerade olyckor var och kanske är också "populärt" hos vägpirater. Dom satsade en hel del på att få hjälp av Husvagnsekipage. När en hjälpsam husvagnsägare stannade rusade man fram och drog åt handbromsen på husvagnen. Inte lätt att sticka iväg då.

Lär väl dyka upp i Sverige också, med tanke på den icke-bevakning av vägarnn som utförs av s k trafikpolisen.
:spinny:
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

.....


För mig får gärna trådens nivån sjunka genom hela jorden bara den inte blir censurerad för det är det vidrigaste som finns för demokratin!

Kram till er alla!!!!

Om du tolkar min kommentar som ett försök till censur, så har jag uttryckt mig klumpigt. I så fall ber jag om ursäkt. Jag har full respekt för vår grundlagsskyddade tryck- och yttrandefrihet.
Jag försökte uttrycka att jag personligen tycker att det vore trevligare att debattera om det jag tror är problemets kärna (polisens sätt att prioritera) snarare än att okritiskt ropa på hårdare tag mot utlänningar. Den typen av debatt leder enligt min personliga åsikt inte framåt mot en lösning av problemet utan skapar snarare nya problem genom att förstärka den främlingsfientlighet som tyvärr (återigen min högst personliga åsikt) börjar sprida sig i samhället.
 

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Inlägg
6.169
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Tyvärr skor sig ohederliga folk oavsett ursprung på dom som är hederliga och har ett så kallat gott hjärta, när dessa sedan märker att dom blivit rånade eller blåsta så verkar det som att förövarna inte alls går att straffa för det finns ju inget att hämta.

Ett enkelt sätt borde vara att fastställa identiteten och släng ut dom ur landet =enkel färjebiljett åt det landet dom kommer ifrån om dom nu inte råkar vara svenskar för då borde det ju bli lättare att frihetsberövande dom med ex fängelse .

Vägpirater är en sak och hur många bilägare i södra Sverige har inte fått airbags stulna?
Är det bara jag som ser biltransporter med krockade bilar när man är på väg hem från semestern detta då längd med östra delen av Tyskland oftast dragna av Polska, Est, Lett och Litauen registrerade bilar.
Lite tråkigt att Sverige skall bli känt i dom kriminella kretsarna att allemansrätten gäller allting i Sverige.

Men men det är som det är och tydligen bara gilla läget......
 
T

Teddi

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

inte trodde jag på denna utveckling i sverige,

,torpasjöarnas övernattningsställe bommade igen för ett bra tag sedan på grund av mängder av inbrott i husbilar,som ex,,tror detta ställe fick första pris på bäst rastplats i sverige,,
vägverket kunde inte garantera säkerheten,,så problemen kvarstår,,
fast på andra ställen,,

vi hade kroksjön,,detta guldkorn,,ett gäng zigenare o asfaltskojare såg till så att detta också stängdes,,vad kommer näst??

ock man häpnar när man kan bli stannad på en motorväg???utav slödder som har andra problem än deras bilar,,

vad som skrämmer mej mest är att polisen ock räddningstjänst får retirera,
ihop med alla bilbränder,,,

vad ger detta för signaler??


nääää,, fy fan!! oj,,inga svordomar,,
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Det är ju som vi svenskar alltid gör - vänder andra kinden till.....
Undrar när vi skall vakna upp och säga ifrån, men det lär aldrig hända för då är vi rasister, uppviglare och gud vet vad.
Jag håller med dig så illa är det det daltas med buset synd om dem en taskig uppväxt så brukar det låta.
Inte deras fel att det kastas sten slår sönder det mesta busskurer bränner bilar osv.
Om man vill ha tag på vägpiraterna upprätta då en telelinje endast för tipps var dom är så kan polisen vara på plats direkt.
Det skall till ett dödsfall då löser det nog sig skall ni se.
Detta skall vara sant.
En äldre man ringer till polisen talar om att någon bryter sig in hans garage.
Polisen svarar de har inga bilar så håll er inne och lås dörrana.
Mannen ringer på nytt talar om att han skjutit tjuvarna så de behöver inte komma.
Men vipps kommer ett par polisbilar ambulance med blåljuset på
På frågan varför mannen sa att han skulle skjutit tjuvarna svarade han Tja och ni svarade att ni inga bilar hade.:music-icon:2179 Det handlar om att prioretera.
2179
 
Senast ändrad:

bror.axelson

HBK Medlem
Inlägg
4.381
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
1072
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Då blev det nog hårt slitage på asfalten i rondellen, säkert åkte ett antal rundbana en stund:p:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen