• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Vägpirater i sverige

Status
Stängd för vidare inlägg.

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Då var det dags igen!
När börjar de ta sig in på ställplatserna?
Polisen varnar för vägpirater | Nyheter | Aftonbladet

Claes
Ja ring polisen men till vilken nytta?
Ringer du polisen får du förbreda dig att att vänta i kön så när du har kommit fram har man glömt vad det gällde.
Ja de är en trafikfara det borde finnas ett direkt nummer till ledningscentralen så kanske polisen kunnde hinna fram i tid någon gång.
mvh Reidar :wideeyed:
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Eller så ska man hålla piraterna i handen tills polisen kommer:twitcy:


Tänker på en gång då en knarkare låste in sig i en toalett i en tvättstuga på min tvättid, sen började hela toalettdörren skaka/vibrera, jag ringer polisen och var livrädd, polistjejen tyckte jag skulle gå fram och öppna dörren och fråga hur han mådde!!
:swoon:

Det var alltså därför jag ringde polisen, jag behövde ett råd:twitcy:
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Menar du att vi skall skjuta misshagliga medmänniskor? Vem är i så fall misshaglig? Jag kanske tycker de skjutglada är misshagliga. Är det fritt fram att skjuta dem då?

Och vilka problem skulle vi lösa med allt detta skjutande?

//Michael, medlem
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.263
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Jag hoppas inte denna tråd fortsätter in på spåret med uppvigling till att ta lagen i egna händer. Vi tvingas i så fall stänga den.

//HBK Web
 

Chippen

HBK Medlem
Inlägg
1.984
Kommun
Södertälje
HBK-Nr
12955
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

Jag skrattade väldigt gott åt vissa inlägg, flockledaren.. *asg*
Kul...




Klart att ingen vill att polisen ska börja skjuta hej vilt och inte heller att vi ska plocka flockledaren men det är så man kan känna i vissa stunder, det daltas väldigt mycket i Sverige och det vet dom om.

Vi försöker sköta oss och vissa lever på att inte sköta sig, klart man blir förbannad..
 
L

linde

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

När jag passerade Frövi igår stod en bulgariskreg. VW sharan med varningsblink på och en man som ville jag skulle stanna. Efter att jag passerat startade den och körde senare om mig så det var kanske inte något fel på bilen.
 

Alve

FD HBK Medlem
Inlägg
2.723
Kommun
Ödeshög
HBK-Nr
338
Medlemskap
2023
Sv: Vägpirater i sverige

Har sagt det tidigare.....det skjuts för lite.....

Hur i herrans namn kan någon tro att Bror menar ordagrant vad han skriver här. Man måste lära sig känna nyanserna i texter. Jag söker ett uttryck för ett skämt som ironiserar så tufft att man måste begripa att det just är ironi. Tror att det finns ett namn på det men kommer inte på det.

Jämför med att någon svarar på "vad är det där för smällar"? Man skjuter arbetslösa. Ringer någon polisen då??

:rolleyes:
 
Inlägg
137
Kommun
Herrljunga
HBK-Nr
6701
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

vi ringde polisen ang. asfaltsarbetarna när vi var i Forsvik . fick inget gensvar alls . borde fattat att dom inget kan göra det var ju fredagkväll resurserna läggs ju på andra ställen.
Nämnde detta för en kompis som är polis , han blev rätt förbannad när han hörde hur vi hade blivit bemötta . Dom försöker kartlägga hur dom rör sig i landet och då är det viktigt att allmänheten hör av sig-
 
F

F.d. 53358

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Om man stannar på en ställplats eller rastplats, är det bra om man kan hålla lite uppsikt var och en. Märker man något mystiskt, kan man sätta handen på tutan och väcka de andra. Jag skulle tro att ev. pirater får brått därifrån. Skulle det vara en HBK medlem som är ute o pinkar så får man väl ta det.
Om ni lämnar bilen på en rastplats för att ta en kopp kaffe. LÅS. Jag såg på en rastplats Himle i Halland, en bil kom och släppte ut en person som gick förbi husbilar o husvagnar och tog upp personen lite längre fram. Hade det legat en plånbok eller damväska i en olåst bil vid detta tillfälle, hade de varit borta. Personen hade ingen annan anledning att gå just där, än att själa.
Ha en trevlig sommar.
 

lillian och reidar

HBK Medlem
Inlägg
831
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024
Sv: Vägpirater i sverige

kör över skiten,,en husbil med bra vridmoment kan väl åtminstone plocka flockledaren:mh2:
Ja så var det alltid tidigare ta flockledaren så är resten inte något problem.
ja Bror det skjuts förlite vem vet.
Men håll med om att Sverige är nog ett land du kan begå vilka brott som helst och sedan vara ute på stutts.
Det daltas för mycket med buset men de som drabbas är det inte så noga med man skall vända andra kinden till och vara tacksam för att det inte blev värre.
2179:music-icon:
 
F

F.d. 55528

Guest
Sv: Vägpirater i sverige

Har varit flera inslag i media, bl.a. Rapport igår, om detta. Polisen vill gärna ha tips om var dessa pirater finns.
Ser du någon som stannat vid vägkanten och ser ut att behöva hjälp, så skall du (enligt polisen) ringa 112 så kommer polisen och "hjälper". Kan du dessutom lämna uppgift om biltyp/märke, färg och reg.nr så ökar chansen att polisen får napp betydligt. Dessa vägpirater (om det nu är sådana) flyttar sig ju hela tiden.
Du skall som sagt inte stanna. Förutom att du riskerar att bli bondfångad/lurad/rånad, så bidrar du till att skapa en trafikfarlig situation. Det är bättre att blåljusen kommer och hjälper till.

Allt enligt intervjuad polis i Rapport igår kväll...

/ TommyQ
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen