• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Utlandsresa med vovve

GunillaoFolke

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Falun
HBK-Nr
9107
Medlemskap
2024
Sv: Utlandsresa med vovve

Hej
Har försökt få svar från veterinär och SVA på vad som är bäst men det bästa svar fick jag här. Har själv forskat lite på vad som är bäst när nu vår Hurley (weathen terrier nästan 10 år) ska med i husbilen på vår första resa till Spanien. Vi ska stanna mellan 4 - 5 månader. Jag tänker köpa med mig 1 extra scaliborhalsband och 1 sätter jag på veckan innan vi åker iväg. Vi har tidigare varit seglare och då använt scalibor när vi varit i fästingtäta områden i skärgården. Det har fungerat jättebra. Efter nyår behöver man inte det här med besök hos veterinär för avmaskning när man åker tillbaka till Sverige. EU passet är uppdaterat och klart. Jag tror att vi som har djur med oss är mer försiktig med dem än vad man många gånger är med sig själv.
Kram till alla hund o kattvänner som tar med er familjemedlemmen på resan
Gunilla
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Utlandsresa med vovve

Hej!

Kan man köpa Stronghold utan recept i Spanien. Finns Scalibor?

Jag har nu köpt Scalibor och en pipett Stronghold hos veterinär i Spanien.
kostnad 38 Eu.

Pris nästan som i Sverige men det gick utan recept och man slapp klinikavgiften på 500 kr som vi hade blivit debiterade för ett Svenskt recept!!!!
 
T

Teddi

Guest
Sv: Utlandsresa med vovve

hallå vänner vi har precis anlänt,,vi köpte med oss ett scalibor halsband,, ,,plus #bredspektra #avmaskningstabletter,,allt enligt svensk veterinär,

men,,,kontrollerna e obefintliga,,men allt för hundens skull,,hälsn,,teddi,,,
 
Toppen