• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv 12v

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Sv: Tv 12v

Kanske därför den var så billig, Tackar för det Jankro får ta en funderare om jag ska avstå detta, har iaf 14 dagar öppet köp, hade en Grundig tidigare som fungerade perfekt tills jag klantade mig totalt,

Mvh Pelle
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Tv 12v

Även jag har numera en 24" Salora, tyvärr kändes det som ett rejält byte neråt mot tidigare Samsung när det gäller ljusstyrka och kontrast.

Fördelen är ju framförallt att den går på 12 volt mot Samsungens 230 volt.

Men när det gäller HD-sändningar tror jag inte det har speciellt stor betydelse när det gäller skärmar upp till c:a 32". (Såvida man inte sitter med näsan nästan på skärmen)
 
F

F.d. 53394

Guest
Sv: Tv 12v

DVB-T2 är väl bara för full HD kanalerna. Alla de andra vanliga kanalerna går att se.
MVH
Dunet
 
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Tv 12v

Har hittat en av väldigt få brister i vår nya Hymer Exsis-t. Den ganska snygga TV-lösningen klarar bara 19" TV.

Detta skulle räcka för oss, men var hittar man en sådan idag? Vill ju ha LED, vill kunna se fria kanaler. Vill inte betala 600 EUR för en 19" DmTech (säkert bra, men 5-6 tusen för en 19 tummare...

Andersson har inga 19" längre. Finns lite "Handic" etc begagnat på blocket, det mesta LCD.

Någon som har sett 19" TFT nyligen? Annars får det nog bli 22" eller 23" på väggen istället. Lite synd när det hade varit snyggt att enkelt gömma TV:n med Hymers egen lösning.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Det är brist på 19" paneler (som man bygger tvn runt), kommer att vara närmsta halvåret fick jag veta av vår leverantör.
Det kommer att finnas men kommer ofta att vara slut.

Peter :)
 

turri

HBK Medlem
Inlägg
27
Kommun
Örebro
HBK-Nr
5424
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Har hittat en av väldigt få brister i vår nya Hymer Exsis-t. Den ganska snygga TV-lösningen klarar bara 19" TV.

Detta skulle räcka för oss, men var hittar man en sådan idag? Vill ju ha LED, vill kunna se fria kanaler. Vill inte betala 600 EUR för en 19" DmTech (säkert bra, men 5-6 tusen för en 19 tummare...

Andersson har inga 19" längre. Finns lite "Handic" etc begagnat på blocket, det mesta LCD.

Någon som har sett 19" TFT nyligen? Annars får det nog bli 22" eller 23" på väggen istället. Lite synd när det hade varit snyggt att enkelt gömma TV:n med Hymers egen lösning.

Hej jag har köpt en 19" LTC LED 1904 på rn marin, den är med inbyggd dvd och har en bra bild tycker jag.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55665

Guest
Sv: Tv 12v

Tack för tipset, får gå ut och "finmäta", 2 mm tillgodo mot min snabba mätning av utrymmet jag gjorde igår :).
Verkar annars ha rimliga/bra värden.
 

noynoy

HBK Medlem
Inlägg
475
Kommun
Nacka
HBK-Nr
6739
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Hej Peter,

var tillv.Grundig ? och vad skilljer dom åt Anderson VS grundig ?

/NoyNoy
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Vet inte riktigt var Grundig tillverkas (har en Grundig själv). Nog märks det att Grundig är ett "riktigt" märke, det är mer kvalitetskänsla i allt. De andra märkena fungerar dock alldeles utmärkt, vi säljer ganska mycket till husbilsfirmor så det märks direkt om något inte är som det ska. Andersson är ett "no name" eller "oem" märke, företaget som beställer bestämmer namnet, ringer du till samma fabrik så kan du beställa den lite mer exklusiva modellen "NoyNoy" ;) Har för mig att Komplett eller netonett som kör Andersson.

Peter :)
 
Senast ändrad:

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Vi har en sådan, ska inte svära på att vi har DVB-T2 HDTV mottagare (vi tittar inte på TV i husbilen).

Peter :)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Jag har en sån Grundig 22". Upplever dock att den är en aning stor i husbilen. Har också en LTC från Kama - inte fullt så bra som Grundig, med fullt godkänd. Båda har DVB-T2
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Den är i största laget, men jag ville ha lite storlek och full HD för film och Playstation till barnen. Nu finns ju 19" (om man hittar någon) med Full HD (1920x1080), hittade ingen förra året. Hade jag valt igen hade jag tagit full HD 19".

Peter :)
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Hej,
12 volts-TV 19 tum, 22 tum, m fl format - kolla in här: Ultra-Media, Reflexion.

De senare modellerna har DVB-T/T2, DVB-C och DVB-S/S2 tuners inbyggda.
Full HD (1980x1080), 5 volt förstärkning till DVB-T/T2-antenn, DVD spelare, mm.

Finns flera tyska butiker som säljer den. Sök t ex på LDD1965 (19 tum) eller LDD2265 (22 tum). Båda på 12 volt. Knivskarp bild. Bra användarinterface/OSD.

Har köpt en 19-tummare av senaste modell, LDD1971. Ligger dock i dialog med leverantören, får inte CI+ sloten att fungera med mitt CI card (Videoguard för decoding av Viasat). Hoppas de löser problemet.

Har kört den med min Selfsat Snipe antenn, fungerar utmärkt med alla satelliter, även med Astra 4A om jag kopplar in min ordinarie Viasat box.

Hälsar Bosse
 
J

Jarn

Guest
Sv: Tv 12v

Jag söker också en 19" och har även tittat på denna Reflexion TV.
Tyvärr saknar den också DVB-T2 liksom alla andra tyska TV.
Det skall införas 2017 i Tyskland, så det kommer väl snart modeller som klarar det också.
 

BoEr

HBK Medlem
Inlägg
13.442
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14243
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

DVB-T respektive DVB-T2 på min Reflexion? Tror att det stöds på den jag har, t ex SVT HD, men inte säker. Kan tyvärr inte kolla just nu, håller på att byta in min husbil (TV etc demonterat).

Kommer igen!
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Tv 12v

Jag har en sån Grundig 22". Upplever dock att den är en aning stor i husbilen. Har också en LTC från Kama - inte fullt så bra som Grundig, med fullt godkänd. Båda har DVB-T2

--------------------------------------------------------------------------------------
Hej Esbjörn, jag tror inte att din LTC har DVB-T2 om du kollar upp den.
LTC hade i alla fall för ett par månader sedan ingen TV med DVB-T2.

M.v.h. JANKRO.
 

Juhani & Leila

HBK Medlem
Inlägg
303
Kommun
Storfors
HBK-Nr
10084
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Se:

alphatronics - 12 Volt LCD TV - 12 Volt LED TV - Mobile Fernseher - Hergestellt in Deutschland

Vi anskaffade en alphatronics R-Linie - Triple-Tuner - DVD-Player i våras. Mycket bra. Har inte sett bättre bild på någon TV. Rekommenderas. Överlägsen testvinnare i Tyskland. Finns med DVB-t/2, kabel och satellitmottagare i samma tv, givetvis med HD.

Sidan finns också på engelska.

hälsning
jyrki

Var köpte ni Alphatronics, finns den hos svenska handlare?

Vad sägs Grundig vs Alphatronics?
 
Toppen