• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tv 12v

Pelle&Lena

HBK Medlem
Inlägg
2.477
Kommun
Gävle
HBK-Nr
570
Medlemskap
2026
Lyckades elda upp vår 12v Tv med att köra 24v in i den, bara fräste till sedan godnatt med den.
Vill gärna ha tips på bra 12v tv.

Mvh Pelle
 

janne66

FD HBK Medlem
Inlägg
80
Kommun
Heby
HBK-Nr
12619
Medlemskap
2021
Sv: Tv 12v

Har en Odyse från Conrad 1600:- för en led tv är ett bra pris funkar kanon!
//Janne.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Tv 12v

Hej, om du vill lägga lite mer så har GRUNDIG en, vars kanalväljare innehåller allt som just nu behövs för att klara sig utan en lös box bredvid TV´n, bl.a. DVB-T2 om man vill se HD-TV m.m. Det finns även en inspelningsfunktion till USB. Och skapligt ljud utan extra tillbehör.
Det finns även en dyrare variant med sat.mottagare.

Klicka på GRUNDIG VISION 7.

19"-24" LED-TV

Jag tror att Elgiganten har samma TV till ungefär samma pris.

Lycka till. JANKRO.
 

Peter Lindblom

HBK Medlem
Inlägg
1.557
Kommun
Säter
HBK-Nr
10167
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Grundigs TV är mycket bra, funktioner som ovan plus att mediaspelaren (koppla hårddisk med film) fungerar bra. Passande kontakt finns hos kjell om man vill göra sitt eget 12V kablage med separat brytare.
Hörlursutgången kan ställas som hörlursutgång eller linjeutgång (fast nivå till t.ex bilstereo).

Tog hem till butiken och testade lite innan jag köpte. säljer även alla de övriga som nämns i tråden, fast Grundig är strået vassare, främst vad gäller kvalitet.

Peter :)
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.654
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Vi kör med Grundig 22", dvb2, fullhd. Behöver ingen lös enhet. Mycket bra bild
Kanske 22" är för stor för dig?
 
F

F.d. 25023

Guest

Christina & Åke

HBK Medlem
Inlägg
338
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4383
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Se:

alphatronics - 12 Volt LCD TV - 12 Volt LED TV - Mobile Fernseher - Hergestellt in Deutschland

Vi anskaffade en alphatronics R-Linie - Triple-Tuner - DVD-Player i våras. Mycket bra. Har inte sett bättre bild på någon TV. Rekommenderas. Överlägsen testvinnare i Tyskland. Finns med DVB-t/2, kabel och satellitmottagare i samma tv, givetvis med HD.

Sidan finns också på engelska.

hälsning
jyrki


Hej min tv har också gjort sitt så en ny måste införskaffas, finns denna tv att köpa i Sverige och vad är priset.
 

Leifw

FD HBK Medlem
Inlägg
2.516
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021
Sv: Tv 12v

Finns en massa olika märken billiga 12V tv som egentligen samma led-tv Grundig, Luxor, Finlux, Art, mm. Brukar stå tillverknings land Europa tror det är Turkiet de har en skaplig bild o känslighet o fungerar i alla länder.

/Leif
 

Cabe Master

HBK Medlem
Inlägg
73
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
2340
Medlemskap
2026
Sv: Tv 12v

Vi har en Andersson 19", LED, inköpt på NetOnNet. den är klart prisvärd. Tyvärr satt antenn- och strömingång på den TVn olägligt när vi bytte bil. Vi hittade då LTC 19", LED, med alla ingångar på "rätt plats" för vår bil. LTC har kanonbild och är minst lika bra. Dock lite längre tid för kanalväxling.
Bägge TV apparaterna går på 12v och 220 volt, och kan klart rekommenderas.
 
Senast ändrad:
F

F.d. 25023

Guest
Sv: Tv 12v

Hej min tv har också gjort sitt så en ny måste införskaffas, finns denna tv att köpa i Sverige och vad är priset.

Hej Christina & Åke!

Jag har aldrig sett den till salu i Sverige, en annan modell av Alphatronics är installerad i Carthago, om man beställer den med bilen från fabriken.

Men ni kan säkert beställa den via webben av de olika tyska tillbehörshandlarna, vi köpte våran i höstas på väg till Spanien från Freistaat nära Munchen,
Elektro | Alphatronics | Kathrein | Maxview | Oyster | Webasto u.v.m.

Hälsning
jyrki
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Tv 12v

Vi har nyss köpt en 24" Salora LED-tv med USB, DVD & inbyggd digitalbox. Köpt på ICA Maxi för 1995:- Funkar superbra.

mvh

Bennsan
 

petterssonbj

HBK Medlem
Inlägg
1.116
Kommun
Tibro
HBK-Nr
5111
Medlemskap
2024
Sv: Tv 12v

Vi hade tidigare en andersson 19 tum men då den bara hade mpeg 2 byte vi till led 22 an
den är vi helnöjda med, kanonbild
Då vi hade en andersson 12 v tidigare tänkte vi använda samma 12 v kabel men det funkade inte vet inte riktigt hur dom kastat om kablarna inuti bara att investera i en ny tillsynes lika dan, Affärside förmodligen. / bp
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: Tv 12v

Vi bestämde oss för denna tv, bara hoppas det blir bra.

Andersson LED2242FDC DVD PVR - Full HD LED-TV med inbyggd DVD-spelare

Mvh Pelle
----------------------------------------------------------------------------------------------
Hejsan, det saknas en grej i den. Man kan inte se marksänd HD-TV i den utan en box, för den har "bara" DVB-T det skall vara DVB-T2 om det skall funka. Inte hela världen kanske, men de "glömmer" alltid bort att upplysa om det, när de skriver HD-TV.

M.v.h. JANKRO.
 
Toppen