• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Tråkigt besked!

F

F.d. 55554

Guest
190921
sonen och dottern kom på förmiddagen och även Rappe, sonen har födelsedag i dag och en kompis till honom ringde för att gratta, jag talade om det för Jojje vilket medförde ett försök från honom att kalla till sej sonen som förstod och gick fram till Jojje som försökte säga något, jag sa: det betydde väl grattis och Jojje visade tummen upp.
Barnen åkte härifrån, sonen för att fira sin dag och dottern för att åka hem och vila
Senare kom en kompis som är Fd sjuksköterska med inriktning på cancer på besök och talade om för mej att nu var hon här så nu kunde jag åka hem ett par timmar om inte annat för att få lite egen tid
Hemma letade jag rätt på Jojjes telefon och upptäckte att det var ett missat samtal, ringde upp och hade ett samtal med Ulla, Tack för det samtalet Ulla det kändes bra. Ringde även en annan vän för att informera om Jojjes tillstånd
Tillbaka till Hospice och lösa av vår väninna, Jojje sov gott och gör så fortfarande
Visst var det Jappe som skrev "om framtiden vet vi inget" en klok man
Ja Bennsan det är inte lätt att stå vid sidan, men jag har jobbat inom vården så för att klara detta så tar jag fram sjukvårdspersonalen i mej, då blir det lite lättare. Jag får bryta ihop senare
det senaste halvåret har vi fått uppleva vår dotters bröllop den 1/6 och sonens Bröllop den 29/6 och firandet av Jojjes 75 års dag den 14/9 då vi även firade vår bröllopsdag, så det har blivit några glädjeämnen
Jag avslutar med Jojjes Ord "krya på er"
jag brukar säga " lev i dag, i morgon kan det vara för sent"

Gittan
 

UR13

HBK Medlem
Inlägg
1.358
Kommun
Gotland
HBK-Nr
9896
Medlemskap
2029
Jojje har ett par saker han ska göra / hinna /orka med innan han ger upp. Det är ju nästan alltid så, att nåt ska hinnas med. Sen är det så olika för var och en, vad som vi vill hinna med. Gittan finns vid och med Jojje och för honom. Det är vardagskärlek i vått och torrt, (i mitt tycke). Hoppas att Jojje ff är smärtfri. Att du Gittan får din välbehövliga sömn. Känn att ni finns i våra tankar, för dig och Jojje. Ge Jojje en kram från mig. Du får en hel hög kramar med ork. Ta vara på tiden ni har nu. //Ulla
 

Livibil

HBK Medlem
Inlägg
2.599
Kommun
Oskarshamn
HBK-Nr
11764
Medlemskap
2025
Klockan 17.30 somnade Jojje in lugnt och stilla:(
Hur väntat det än är så känns livet oerhört tomt i den stunden. Jag beklagar det som hänt och hoppas du har bra stöd runtom dig. Själv hittade jag mycket stöd via VIMIL, Vi som mist någon mitt i livet. Där hittade jag många underbara människor i liknande situation som verkligen förstod. Jag hittade också en kvinna som jag började köra husbil tillsammans med sen vi båda skaffat vars en plåtis. Jag vet att hon fortfarande är aktiv i föreningen tillsammans med ett gäng andra trevliga människor. Tveka inte att kontakta dem om/när du känner dig redo för det. Styrkekramar
 
Toppen