Test av Lifepo4 batterier

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Väldigt mycket ord i varje fall, får han betalt per ord möjligen? F.ö. lite av ett test utan värde, några watt på maxkapaciteten har ju liten betydelsen, kom igen efter några hundra cykler, det är ju egentligen det som är intressant.
F.ö. är ju blybatteriets kapacitet beroende på hur fort man laddar ur det.

Montreal

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Hjälper nog inte, målet är väl att få många följare i hans "sovrumsverkstad". Att ladda ut batterier med 70-80A är ju inte en särskilt realistisk test, de flesta husbilar använder väl inom området 1-10A och då kan ju resultatet bli helt annorlunda. Men han får väl sina följare så att han kan få grejor, eller t.o.m. pengar för att genomföra sina "tester"

Senast ändrad:

GTV6

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Hjälper nog inte, målet är väl att få många följare i hans "sovrumsverkstad". Att ladda ut batterier med 70-80A är ju inte en särskilt realistisk test, de flesta husbilar använder inom väl inom området 1-10A och då kan ju resultatet bli helt annorlunda. Men han får väl sina följare så att han kan få grejor, eller t.o.m. pengar för att genomföra sina "tester"
Influencers, det nya yrket:)

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Med 171 tusen prenumeranter och 100 000+ visningar kan denna person vad jag förstår leva gott på sitt youtubade. (han tjänar så mycket kontanter så det blir en mycket bra månadslön)

Till ämnet.
Här testas litiumbatterier för husbilar:
upload_2019-11-9_9-19-47.png

Tidningen kan nog köpas i välsorterade tidningskiosker, eller finns hos readly appen.
Sammanfattning, det finns inga litiumbatterier som är "drop in" in och håller för detta.

Ps jag tänker inte kopiera testet och lägga upp det här.Ds

Michael S

HBK Medlem
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
19308
Man får inte kopiera testet och lägga upp det här, eftersom text och bild är upphovsrättsligt skyddade.

Att sådant material inte får läggas upp, framgår tydligt av forumreglerna: Forumregler

Pålle
Exakt!

Men man kan vara säker på att någon frågat efter detta om jag inte varit tydlig.
Nu undviks en onödig diskussion.

Perrovski

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
232
Hej . Kocken och Magnus S. ni skriver att ni laddar era cykel batterier ? Är det standard laddare eller ombyggda ?

Mvh

Perrovski

bengtic

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
11273
DC-DC laddare sparar några watt per laddning men är onödigt dyra och sen ska man ha en adapter också om man inte har ecoride.
En billig 150w omvandlare kanske man redan har liggande går ju oftast bra att använda 2A 36 volt är ju en vanlig effekt = 72 w är ju inga problem att ladda med originalladdaren.

Magnus Strandberg

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
25033
DC-DC laddare sparar några watt per laddning men är onödigt dyra och sen ska man ha en adapter också om man inte har ecoride.
En billig 150w omvandlare kanske man redan har liggande går ju oftast bra att använda 2A 36 volt är ju en vanlig effekt = 72 w är ju inga problem att ladda med originalladdaren.
Jag vill inte ha inverter behöver det inte tänker inte skaffa det. Så det har inte med att spara några watt hit å dit. Sen med adapter så kostar det någon krona om du löder själv, om inte köper färdig ca 90:-

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Klart intressant läsning men jag ser inte vad eller vilken teknik som, ur ett husbilsperspektiv, är revolutionerande och verkligen saknas i dom lösningar vi kan få till i våra bilar idag?

GTV6

HBK Medlem
Kommun
Håbo
HBK-Nr
23263
Klart intressant läsning men jag ser inte vad eller vilken teknik som, ur ett husbilsperspektiv, är revolutionerande och verkligen saknas i dom lösningar vi kan få till i våra bilar idag?
Inget revolutionerande i sig, vad som saknas beror på hur man ser på det hela och vad man ställer för krav.

lafoma

HBK Intresserad
Kommun
Landskrona
Har nu monterat två Sunlux Li batteri i våran Hymer. Har ändrat laddarna till bly/syra enligt rekommendation samt info i manualen på ebl. Testat en vecka och kör nu iväg fyra dagar då vi kommer ligga still utan el. Använder inverter till fruns hårfön annars mest lågförbrukare

Toppen