Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Har nu kollat med Telenor och det är 30 dagar max i följd utanför Sverige som gäller och det gäller samtliga kort i familje abonnemanget.
Så länge något kort finns kvar utomlands så räknas detta som roaming och faller under 30 dagars regeln.
Dessutom måste minst 50% av trafiken under en 4 månadersperiod vara i Sverige.
Så Telenor Frihet är ju helt värdelöst numera.
De påstår att det är EU som kräver detta men det stämmer ju inte för EU sätter ju bara minimikraven.
Man har rätt att säga upp abonnemanget utan straffavgifter.
Så då kan man ha två kort och växla varannan månad om man bara använder ett åt gången.
Pratade med Telenor och till mig sade man att 30 dagar gäller per kort. Så även om ett kort är utomlands 31 dagar kan ett annat åka ut och ha sina 30 dagar.
Det var synd, så ska det inte heller vara. Hoppas Thailand m.fl. nya satsningar räddar företaget då en del Frihet-abonnenter kommer att fly till andra operatörer. Synd, det funkade så bra med Frihet...... Orsaken som han angav var att de förlorat mycket på det sätt Frihet används nu.