• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

F

F.d. 7117

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Ok, anta att man tar sprutan. 50% får biverkningar. Om man jobbar, när vill man att företagshälsovården ska komma och sticka en? Mitt i veckan och stå för kalaset själv (karens), eller på en fredag och ligga sjuk hela helgen?:swoon:
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Ok, anta att man tar sprutan. 50% får biverkningar. Om man jobbar, när vill man att företagshälsovården ska komma och sticka en? Mitt i veckan och stå för kalaset själv (karens), eller på en fredag och ligga sjuk hela helgen?:swoon:

Lustig inställning :confused: Om du inte tar sprutan kanske du blir liggande 14 dagar eller mera (karens och lönebortfall), eller ligga i respirator, kanske får syresätta blodet utanför kroppen nersövd med bestående men som följd. Och slutligen R.I.P
Tror inte valet blev så stort nu :D

Gurra den vaccinerade
 
F

F.d. 2577

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Ohh.. det blir mindre kostsamt att vara hemma och sjuk i 10-14 dagar???
Leffe
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Ok, anta att man tar sprutan. 50% får biverkningar. Om man jobbar, när vill man att företagshälsovården ska komma och sticka en? Mitt i veckan och stå för kalaset själv (karens), eller på en fredag och ligga sjuk hela helgen?

Jag börjar tro att du skriver detta med ironi för att skapa debatt! För jag vill inte tro att människan kan vara så urbota dum!
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

En annan tanke blir man smittad smittar man ju andra, Tänk om man smittar sina käresta och det går illa för någon av dom. är man då snål och inte blir hemma från jobbet är det ju oxå illa (Tror det kallas för solidaritet om man tar sprutan)

Gurra
 
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Jag börjar tro att du skriver detta med ironi för att skapa debatt! För jag vill inte tro att människan kan vara så urbota dum!

Knarrevik, vad menar du med urbota dum? Är det inte logiskt att tänka så om man kan välja när man ska ta sprutan? Att betala karens eller tajma in det till helgen. :confused:
 
F

F.d. 3847

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vuxna människor som ojar sej för en spruta!!
Vad är en vaccinationspruta mot all annan skit som t.e.x snabbmat , amalgam i tänderna och inte minst RÖKNING.

reviera
Kruxet är att man måste summera allt.
Idag blir hinken fort full och det rinner över.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Knarrevik, vad menar du med urbota dum? Är det inte logiskt att tänka så om man kan välja när man ska ta sprutan? Att betala karens eller tajma in det till helgen. :confused:

Har jag fattat rätt. Menar du att alla som jobbar skall ta sprutan på fredagar för att minska risken att få en karensdag :confused:

Gurra
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Har jag fattat rätt. Menar du att alla som jobbar skall ta sprutan på fredagar för att minska risken att få en karensdag :confused:

Gurra

Nej, det har jag väl inte skrivit. Du kanske hellre vill vara sjuk i veckan så att du får vara frisk till helgen och göra något kul. Gör hur ni vill, det var bara en fundering.
Det här att vaccinera sig är upp till var och en att bestämma. Men många verkar arga om man inte vaccinerar sig.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Dom flesta jag träffat som vaccinerat sig har känt lite ömhet där sprutan stacks in i armen några dagar, någon fick lite feber, ett par stycken kände sig trötta. Att man blir hemma flera dagar tror jag är ovanlig. Såg någon på tv som hade lågt eller inget imunförsvar, han hoppades att samtliga i hans närhet skulle vaccinera sig kanske något att tänka på:cool:

Gurra
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Den här debatten är exakt lika intelligent som den om bilbälte eller inte!
Väldigt farligt om man har bälte på sej och kör ner i en sjö. Eller,,, ähh jag har aldrig haft bälte och se... jag lever! Eller -Äh jag kör bara i stan och jag kan hålla emot när det smäller!
Men det är väldigt skönt att vi får bestämma själva!
Hälsar en som alltid har bältet på! och ser till att mina passagerare också är bältade!
:):)
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Jo men dom hålls vid liv som sjuka med läkemedel.

kan ju tänkas att en del är sängliggandes, men dom flesta spelar boul, fiskar, dansar, reser, kör husbil mm. Att man kan bli 90+ och vara pigg och rätt inredd i kolan är inte ovanligt idag :D

Gurra
 

Robert-110

FD HBK Medlem
Inlägg
9.389
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
110
Medlemskap
2022
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Skall man vara rädd för vad man oönskat får i sig med vaccinet så skall man väl vara konsekvent och avstå från:
Öl, vin, sprit
Rökning
Chips
Ostbågar
Hamburgare med Patatas Fritas
Feta såser
Använda andningsmask för att andas ren ruft
Smärtstillande piller
osv osv.

Låter det rimligt så ok.

Jag vaccinerar mig i va49 och tänker prova lite gott vin i kväll.
Trevlig helg och lev så väl att det känns bra!
 
Senast ändrad:
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Skall man vara rädd för vad man oönskat får i sig med vaccinet så skall man väl vara konsekvent och avstå från:
Öl, vin, sprit
Rökning
Chips
Ostbågar
Hamburgare med Patatas Fritas
Feta såser
Använda andningsmask för att andas ren ruft
Smärtstillande piller
osv osv.

Låter det rimligt så ok.

Jag vaccinerar mig i va49 och tänker prova lite gott vin i kväll.
Trevlig helg och lev så väl att det känns bra!

Vilka är mest rädda egentligen? Det kan ju tänkas att de som är räddast är de som tar vaccin;)
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

oj va rädda vi är, men vi tror och litar på vetenskapen! Sätt på dej bältet och ta en spruta om det kan hjälpa en å annan från å dö.......
 
F

F.d. 3847

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Skall man vara rädd för vad man oönskat får i sig med vaccinet så skall man väl vara konsekvent och avstå från:
Öl, vin, sprit
Rökning
Chips
Ostbågar
Hamburgare med Patatas Fritas
Feta såser
Använda andningsmask för att andas ren ruft
Smärtstillande piller
osv osv.

Låter det rimligt så ok.

Jag vaccinerar mig i va49 och tänker prova lite gott vin i kväll.
Trevlig helg och lev så väl att det känns bra!

Inget av ovanstående i "lagom" mängd är skadligt frånsett rökningen då och dålig luft rent allmänt.
Man kan dö av vad som helst i för hög dos.
Lagom är alltså bäst men när det gäller svininfluensan så är det ett svindleri med oss.
 

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Inlägg
432
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Hej

Rolig debatt, detta.:)

Så många åsikter och så många bra argument.
Man kan nästan hålla med alla i något..............

Vill bara påminna om att ca. 2000 personer brukar få sätta livet till i influensa i Sverige - varje år. Jag kan inte påminna mig att ha läst i tidningarna om ett enda utav dessa dödsfall dom senaste åren.

Lite hysteri, är det allt.
Och ganska många tjänar pengar på detta. Har sett en del inslag i TV bland annat som varit oerhört vinklade.

Själv har jag nog tänkt att tacka nej till vaccinet den dagen jag får erbjudandet, men vem vet, någon här på forumet kanske får mig att ändra åsikt?:rolleyes:

MVH
Karianne
 
Toppen