• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Det är frivilligt, i alla fall i Finland, att ta sprutan. Alla ni som har en övertro på läkemedelsföretag och myndigheter, ni tar så klart den. Vi som kan tänka själva och inte går i dessa företags ledband, vi tar eget ansvar för våra kroppar och håller den fri från dessa främmande partiklar som slår ut vårt eget immunförsvar. Jag har haft både Asiaten och Hongkongen och kroppen har klarat av detta.

Har du haft polio också eller är du kanske vaccinerad?
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Här uppe hos oss var väldigt många skeptiska till vaccinering.
När en åtta årig helt frisk skolelev här i Haparanda, boende i Torneå på finska sidan, insjuknade i sitt hem under det gångna höstlovet och mycket hastig dog i hemmet i svininfluensa fyra dagar senare blev ropen på vaccinering och köerna till dessa helt hysteriska. Längst fram i köerna för riskgrupperna trängde sig de största skeptikerna.
Finska polisen utreder dödsfallet då sjukvården i Finland, trots upprepade kontakter från föräldrarnas sida, vägrade ta emot barnet och avfärdade deras sök på hjälp. De tyckte att det bara handlade om en enkel höstsnuva.
Jag kan ej ens i min vildaste fantasi föreställa mig den förtvivlan dessa föräldrar måste bära inom sig.
Många vuxna beklagar sig högljutt över att skolbarnen vaccineras före helt friska vuxna.

När vi har detta på behörigt avstånd kan vi ha livlig argumentation både för och emot, men när verkligheten når oss på detta brutala sätt blir vi helt plötsligt väldigt ödmjuka.

Personligen hoppas jag få möjlighet att bli vaccinerad och 2-3 veckor.

Hälsningar Kjell
 
F

F.d. 10115

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Man vet ju aldrig...jag hörde tals om en som började gå baklänges efter att han tagit vaccinet:rolleyes:
 

T.Rantzow

HBK Valberedning
Inlägg
497
Kommun
Castro Marim
HBK-Nr
305
Medlemskap
2024
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Att begrunda innan man tar sitt beslut.

Vaccinerna innehåller en del riktigt giftiga ämnen såsom timersol (kvicksilverförening), aluminiumfosfat och formaldehyd samt Polysorbat 80 vilket är det samma som Glykol .
Var för sig livsfarliga ämne som oavsett mängd inte skall sprutas in i en levande människokropp.
Än värre är det, att de som har varit med att framställa vaccinet vägrar ta det själva och varnar familj och vänner att också avstå. Källa: Youtube.

PS. Tog en spruta för ungefär 12 år sen och minns att det gjorde helvetiskt ont, är nog lite klent byggd och avstår nog…
 
F

F.d. 9673

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Hmmm, jag har märkt att en del personer jag mött i min hemstad har en svag doft av bacon. Är dom då i en riskgrupp?
Nej, det är dom inte. Dom tillhör ju dom lyckligt lottade som har fått den lindrigare varianten av svininfluensa. Den kallas kultingsnuva.:eek:
 

Håkand

HBK Medlem
Inlägg
979
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
3312
Medlemskap
2024
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Jag tror Wikström slog huvudet på spiken, pengar. Jag pratade med en kollega som har kontakter inom sjukvården, enligt henne handlar det väldigt mycket om pengar, vinster, utveckling av nytt vaccin m.m.
 
F

F.d. 52919

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vi har tagit tagit sprutan och vi fortsätter även med den besprutade maten och dess tillsatser, som vi gjort i mååånga år!
 

Eva & Hasse 9

HBK Medlem
Inlägg
5.672
Kommun
Mark
HBK-Nr
9
Medlemskap
2024
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Jag är så spruträdd att jag tuppar av vid åsynen av en sådan. Att bli tappad på blod för prover är en sak men att få grejor insprutade i mig fixar jag inte.

Jag ha aldrig drabbats av någon flunsa, tror jag. Har bedömt det som typ förkylning. Nu så undviker jag större folksamlingar och åker ut med husbilen och tillbringar mycket tid utomhus. Det tror jag är bra. Ingen spruta för mig.

Eva
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

För nittio år sedan kallades influensan spanska sjukan. Minnet är kort men så här beskrivs den:

Spanska sjukan var en ovanligt svår och dödlig form av influensa som dödade mellan 50 och 100 miljoner människor över hela världen under åren 1918, 1919 och 1920, varav cirka 38 000 i Sverige. Man tror att det är den mest dödliga pandemin hittills i mänsklighetens historia och orsak till fler dödsfall än såväl pesten som aids.
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.835
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Jag har aldrig tagit influensacaccin. Har bl a haft en av de tidigare "riktiga" influensorna och ansett mig ha ett gott immunförsvar. Fick svininfluensan för drygt 3 veckor sedan. Är 57 år och tillhör de som klarar sig bäst enligt sjukvården. Jag säger dock Fy F-n! Det här unnar jag inte någon. Febern var inte så farlig och gick över på några dagar men hostan. Jag hostade konstant i 8 - 10 dagar. Kunde inte sova, kunde inte ligga, fick ont i revben och så småningom hela kroppen. När det var någorlunda kunde jag slumra till i en fåtölj. Jag hostar stundtals fortfarande! F n har en arbetskamrat, också en som är 55+ svininfluensan. Han är sämre än jag var. Jag brukar aldrig tvärsäkert rekommendera vare sig det ena eller andra, utan var och en bör skaffa sig en egen uppfattning, men måste säga: VACCINERA ER!!!
 
F

F.d. 52943

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vi tänker vaccinera oss så snart vår åldersgrupp blir aktuell i kön (vecka 51 just nu tror jag).

Inte så mycket av rädsla för egen del - baconflunsan verkar inte ha värre symptom än andra influensor - utan mera för att minska på smittspridningen.

Eftersom det rör sig om ett delvis nytt virus saknar större delen av jordens befolkning immunitet, vilket gör risken för massinsjuknande mycket större än för vanliga influensor.

En liten andel av alla smittade dör i lunginflammation - ofta före detta friska ungdomar.

Om det blir en samtidig massiv smittspridning i Sverige kan delar av samhällsapparaten slås ut under några veckor, och många företag får problem att upprätthålla normal drift. De ekonomiska konsekvenserna av en massiv influensa-attack är hårresande. Kostnaderna kan i värsta fall nå samma nivåer som för finanskrisen.

För mig är dessa argument mer än tillräckliga för att vi ska vaccinera oss, med de eventuella risker som vaccinering kan medföra.
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Att begrunda innan man tar sitt beslut.

Vaccinerna innehåller en del riktigt giftiga ämnen såsom timersol (kvicksilverförening), aluminiumfosfat och formaldehyd samt Polysorbat 80 vilket är det samma som Glykol .
Var för sig livsfarliga ämne som oavsett mängd inte skall sprutas in i en levande människokropp.
Än värre är det, att de som har varit med att framställa vaccinet vägrar ta det själva och varnar familj och vänner att också avstå. Källa: Youtube.

PS. Tog en spruta för ungefär 12 år sen och minns att det gjorde helvetiskt ont, är nog lite klent byggd och avstår nog…

Hmm, det du räknar upp är väll ungefär samma skit som finns i vanlig mat :confused::D


Gurra
 

Homecar

HBK Medlem
Inlägg
64
Kommun
Olofström
HBK-Nr
225
Medlemskap
2024
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Jag har kanske fel i min teori .Men tror ang biverkningarna om man bortser ev.allergiska reaktioner strax efter intagen injektion kan man dra följande slutsatser.Eftersom man egentligen planterar virusen genom injektion och kroppen skapar därefter motståndskraft,så de som inte får några biverkningar alls har varit motståndskraftiga och skulle inte behövt någon spruta alls. De som får biverkningar har haft nedsatt motståndskraft eller ingen alls och behövde vaccineras för utan vaccin skulle influensan troligtvis varit betydligt mycket starkare.Så jag skulle nog inte våga chansa och låta bli ta en spruta .För man vet inte det innan man tagit sprutan hur man reagerar.
 
F

F.d. 3847

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Gå inte på hysterin kring svindel-influensan.
Kör inte med hängslen och svångremmar för den lilla minsta risk i livet.
Allt är bara en test för att få mer kunskap och nu har man köpt på sig alldeles för många doser som måste ut till varje pris.
Det senaste är att bebisarna ska ha en dos också.
Skandal!
Så fort media lobbar när det gäller något, oavsett vad då ska ni dra öronen åt er.
 
F

F.d. 7117

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Gå inte på hysterin kring svindel-influensan.
Kör inte med hängslen och svångremmar för den lilla minsta risk i livet.
Allt är bara en test för att få mer kunskap och nu har man köpt på sig alldeles för många doser som måste ut till varje pris.
Det senaste är att bebisarna ska ha en dos också.
Skandal!
Så fort media lobbar när det gäller något, oavsett vad då ska ni dra öronen åt er.

Ja nu helt plötsligt ska du få se att svenska föräldrar oroligt springer iväg för att vaccinera sina friska 6 mån bebisar. Vem vet hur bra det är? Troligen är en del av sanningen, som du säger att staten köpt för mycket vaccin ( 18 miljoner doser).
1 miljard har vi köpt vaccin för bara i Sverige med en population av Londons storlek. Då börjar man inse vilka pengar det är fråga om i sin helhet till GlaxoSmithKline.:wub:
 
F

F.d. 3088

Guest
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Varför sådan rädsla just nu :confused: Vaccinera oss har vi ju gjort tidigare mot polio, tuberkulos difteri mm, reser man mycket blir det ju lite mera sprutor, hepatit mm. Nu hamnar en del i respirator av influensan riktigt dåliga, ett fåtal har än så länge fått sitt blod syresatt utanför kroppen nersövda 12 dagar läste jag att en varit sövd (då är man sjuk) Varför chansa när vaccinet finns :confused:
Sedan att någon tjänar pengar på hanteringen har väll ingen betydelse i sammanhanget

Gurra
 

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Sv: Svininfluensa vaccinera eller inte ... ??

Vuxna människor som ojar sej för en spruta!!
Vad är en vaccinationspruta mot all annan skit som t.e.x snabbmat , amalgam i tänderna och inte minst RÖKNING.

reviera
 
Toppen