• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stulen husbil

Peter & Lorella

HBK Medlem
Inlägg
466
Kommun
Täby
HBK-Nr
31686
Medlemskap
2025
Börjar dra ihop sig mot vår, och tanken på Airtag kom tillbaka.

Googlade lite för att läsa på lite och fann då att Airtag "varnar tjuven" i en artikel, men också på Apple´s hemsida.
Därför vill jag kolla med er som har erfarenhet innan jag handlar, stämmer det?
Det ska förvisso ta ett par timmar innan den varnar, men är det en bra spårningsbricka för "stulet gods".
Känns lite som att det jag önskar göra, är just "oönskad spårning".

Kan läsa om det bland annat här: Stulen cykel återfanns med hjälp av AirTag

Men också på Apple´s infosida.
1679653731503.png
 

PeterK

HBK Medlem
Inlägg
8.874
Kommun
Köping
HBK-Nr
14860
Medlemskap
2024
Kan man spåra en mobil rauter om den är påslagen i HB eller larm som har simkort?

Ett "billigt" alternativ kan vara att i husbilen "gömma" en mobil som man kan undvara, den måste ha ström och internetuppkoppling, det finns billiga abb. t.ex Wifog. Sen delar man den mobilens position i google maps till sitt eget google-konto, eller liknande appar i en iphone.
 

sacce

HBK Medlem
Inlägg
2.502
Kommun
Hallstahammar
HBK-Nr
5502
Medlemskap
2024
Ett "billigt" alternativ kan vara att i husbilen "gömma" en mobil som man kan undvara, den måste ha ström och internetuppkoppling, det finns billiga abb. t.ex Wifog. Sen delar man den mobilens position i google maps till sitt eget google-konto, eller liknande appar i en iphone.

Jag har enkel larm som har simkort som jag kan ringa till och få sms när det är larm eller strömmen försvinner och kan styra den via sms att man kanske kan spåra den via operatören ?
 
Toppen