• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stulen husbil

RUSTPER

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
22993
Medlemskap
2024
Vet inte riktigt om detta är rätt forum, men, i natt mellan 01:00 - 09:00 stals vår husbil. Den stod parkerad utanför vår urbanisation Zodiao III på Calle Aro Iris 23 Playa Flamenca, Orihuela Costa. Parkerade den där i måndags 31 okt (ej felparkerad). Det är en ADRIA CORAL S670SL med regnr: ETZ 172. Har idag gjort en polisanmälan hos Guardia Civil vid Torre de la Horadada. Har pratat med vårt försäkringsbolag och väntar sedan 5 timmar på att svenskpolis skall ringa tillbaks för att ta upp även en svensk stöldanmälan. Om NÅGON i gruppen ser en ADRIA årsmodell 2015 som är 740 cm lång med 3 extra stöldlås (jä... ironi) från FIAMMA, så hör gärna av er till mig, eller till lokalpolis. Bilen är nu via interpol efterlyst i hela EU. SUCK . . . skittrist och jobbigt . . .
 

Bilagor

  • 20211013_132411 (Medium).jpg
    20211013_132411 (Medium).jpg
    364,7 KB · Visningar: 222

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Tråkig historia och bilen har nog annat reg nr nu! Utöver fiama extralåsen har bilen andra kännetecken , skador och andra kännetecken?
 

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
Vet inte riktigt om detta är rätt forum, men, i natt mellan 01:00 - 09:00 stals vår husbil. Den stod parkerad utanför vår urbanisation Zodiao III på Calle Aro Iris 23 Playa Flamenca, Orihuela Costa. Parkerade den där i måndags 31 okt (ej felparkerad). Det är en ADRIA CORAL S670SL med regnr: ETZ 172. Har idag gjort en polisanmälan hos Guardia Civil vid Torre de la Horadada. Har pratat med vårt försäkringsbolag och väntar sedan 5 timmar på att svenskpolis skall ringa tillbaks för att ta upp även en svensk stöldanmälan. Om NÅGON i gruppen ser en ADRIA årsmodell 2015 som är 740 cm lång med 3 extra stöldlås (jä... ironi) från FIAMMA, så hör gärna av er till mig, eller till lokalpolis. Bilen är nu via interpol efterlyst i hela EU. SUCK . . . skittrist och jobbigt . . .
Tror jag vet hur du känner det samma sak hände oss efter två veckor på vår första resa till Spanien 2018. Det hände på en ställplats i Zumaia strax väster om San Sebastian och vi tog en promenad på en halvtimme, när vi kom tillbaka var bilen borta flera husbilar i närheten men ingen hade sett något. Efter tre dygn på hotell ringer polisen och säger att dom hittat bilen och vi åker dit och den står fint inbackad bland andra bilar låst och fördragna gardiner! Syns inte några skador bortsett från låset i bodelsdörren. Den extra startnyckeln som jag hade gömt (för dåligt) hade dom hittat.
Hoppas det löser sig på ett bra sätt för er!
 

RUSTPER

HBK Medlem
Inlägg
6
Kommun
Bollnäs
HBK-Nr
22993
Medlemskap
2024
Tror jag vet hur du känner det samma sak hände oss efter två veckor på vår första resa till Spanien 2018. Det hände på en ställplats i Zumaia strax väster om San Sebastian och vi tog en promenad på en halvtimme, när vi kom tillbaka var bilen borta flera husbilar i närheten men ingen hade sett något. Efter tre dygn på hotell ringer polisen och säger att dom hittat bilen och vi åker dit och den står fint inbackad bland andra bilar låst och fördragna gardiner! Syns inte några skador bortsett från låset i bodelsdörren. Den extra startnyckeln som jag hade gömt (för dåligt) hade dom hittat.
Hoppas det löser sig på ett bra sätt för er!
Vad hände sedan? Hur fick ni nya nycklar? Hittades tjuven? osv osv
 

Elisabeth&Jan

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Linköping
HBK-Nr
14439
Medlemskap
2024
Vad hände sedan? Hur fick ni nya nycklar? Hittades tjuven? osv osv
Jag hade ju med mig den ordinarie startnyckeln på promenaden så vi fick vara rädda om den resten av resan. En Fiatverkstad kodade om startnyckeln så inte den på vift skulle gå att använda. Bodelsdörren fick vi ”låsa” med spännband inifrån. Polisen verkade inte intresserade av att få tag på förövaren gjorde ingen undersökning av bilen!
Vi åkte till en camping, tvättade och tog ut allt för att få bort den obehagliga känslan av att någon varit i bilen.
Just nu nästan exakt fyra år senare är vi tillbaka i San Sebastian, skam den som ger sig, men nu har vi installerat yttre och inre larm samt en Swetracker.
 

Roadliner

HBK Medlem
Inlägg
331
Kommun
Härryda
HBK-Nr
30200
Medlemskap
2024
Har för mig att Dantracker kostar ca 1500,- per år,jag hade den i min båt som jag sålde,men behöll Dantrackern.
Det är en fast års avgift inga andra kostnader.
 

The Queen

FD HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Lidköping
HBK-Nr
35227
Medlemskap
2023
Vet inte riktigt om detta är rätt forum, men, i natt mellan 01:00 - 09:00 stals vår husbil. Den stod parkerad utanför vår urbanisation Zodiao III på Calle Aro Iris 23 Playa Flamenca, Orihuela Costa. Parkerade den där i måndags 31 okt (ej felparkerad). Det är en ADRIA CORAL S670SL med regnr: ETZ 172. Har idag gjort en polisanmälan hos Guardia Civil vid Torre de la Horadada. Har pratat med vårt försäkringsbolag och väntar sedan 5 timmar på att svenskpolis skall ringa tillbaks för att ta upp även en svensk stöldanmälan. Om NÅGON i gruppen ser en ADRIA årsmodell 2015 som är 740 cm lång med 3 extra stöldlås (jä... ironi) från FIAMMA, så hör gärna av er till mig, eller till lokalpolis. Bilen är nu via interpol efterlyst i hela EU. SUCK . . . skittrist och jobbigt . . .
Usch vad tråkigt o jobbigt för er. Hoppas verkligen att ni återfår den oskadad
 

Stefan67

HBK Medlem
Inlägg
281
Kommun
Falköping
HBK-Nr
19507
Medlemskap
2024
Det är en ADRIA CORAL S670SL med regnr: ETZ 172. /../ Om NÅGON i gruppen ser en ADRIA årsmodell 2015 så hör gärna av er till mig, eller till lokalpolis.
Så hemskt och förfärligt!

Vi själva kör runt med en Adria Coral S670SL, vilket har den absolut bästa planering på inredning och design och är därför stöldbegärliga.

DSC_1217.JPG

Vi kör runt i Torrevieja med omnejd i vinter. Och, visst, hajar man till när man ser en Coral, speciellt om det är en S670SL! Vi vet ju hur en sådan ser ut och ser vi en sådan modell i vinter, som ser misstänkt ut, så kontaktar vi er.

Nu hoppas vi på det bästa.

(Nu blir det GPS-övervakning på vår bil!)
 

Balcken

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
10396
Medlemskap
2024
Vet inte riktigt om detta är rätt forum, men, i natt mellan 01:00 - 09:00 stals vår husbil. Den stod parkerad utanför vår urbanisation Zodiao III på Calle Aro Iris 23 Playa Flamenca, Orihuela Costa. Parkerade den där i måndags 31 okt (ej felparkerad). Det är en ADRIA CORAL S670SL med regnr: ETZ 172. Har idag gjort en polisanmälan hos Guardia Civil vid Torre de la Horadada. Har pratat med vårt försäkringsbolag och väntar sedan 5 timmar på att svenskpolis skall ringa tillbaks för att ta upp även en svensk stöldanmälan. Om NÅGON i gruppen ser en ADRIA årsmodell 2015 som är 740 cm lång med 3 extra stöldlås (jä... ironi) från FIAMMA, så hör gärna av er till mig, eller till lokalpolis. Bilen är nu via interpol efterlyst i hela EU. SUCK . . . skittrist och jobbigt . . .
Oj, superttrist att höra.
Har en likadan modell fast 2013 och är på resande fot i Spanien.
Just nu på Camping i Benidorm och ska flytta oss några mil norr om Torrevieja.
Trodde det var i Barcelona med omnejd man ska passa sig för men hmm tydligen finns det fler ställen.
Bott blandat, camping ställplats parkering, stannat till här och var, lämnat bilen för en stund. Vi drar verkligen öronen åt oss när vi hör detta.

Kännetecken, Gröna Tysklandsdekalen, nja.. Inser att man inte ska gömma reservnyckeln på smart ställe, framförallt inte startnyckeln. Tror den som ger sig på stjäla husbil är smartare.

Bilen din verkar ha cykelställ för 2, är det så? Hydraliska lyftare ?
Jag kan se på min kärra på baksidan att ett gammalt reklammärke från nån Caravanhall lyser igenom lite går inte bort hur mycket man än putsar på det.såg det faktiskt för första gången på resan ner hit när bilen var rengjord. Inget sånt ?
Kommer åka bitvis neråt Malaga trakten de närmsta veckorna och kommer hålla ögonen öppna.

Mikael
 

Balcken

HBK Medlem
Inlägg
34
Kommun
Värmdö
HBK-Nr
10396
Medlemskap
2024
Så hemskt och förfärligt!

Vi själva kör runt med en Adria Coral S670SL, vilket har den absolut bästa planering på inredning och design och är därför stöldbegärliga.

Visa bilaga 225671

Vi kör runt i Torrevieja med omnejd i vinter. Och, visst, hajar man till när man ser en Coral, speciellt om det är en S670SL! Vi vet ju hur en sådan ser ut och ser vi en sådan modell i vinter, som ser misstänkt ut, så kontaktar vi er.

Nu hoppas vi på det bästa.

(Nu blir det GPS-övervakning på vår bil!)
Frugan och jag suttit å resonerat lite kring detta.
Vi har skriklarm från Kjell larmar 30 sekunder om nån tar sig in genom nån dörr.
Vet ej hur effektivt det är men nu får skärpa oss med att aktivera detta när vi ställer ifrån oss bilen utanför campingar.

En annan idé vi har är att förse ipad med kontant simkort, ha den uppladdad i tyst läge och stoppa in den i nåts gömt svåråtkomligt utrymme och använda iphones hitta funktion ifall sånt skulle hända.

Tar gärna emot Synpunkter på det I forumet.
 
Toppen