• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Storstädning

F

F.d. 4754

Guest
Sv: Storstädning

Y-kabeln:

Jag har förhört mig om denna kabel och om USB-portarna är splittade i datorn får man inte mer effekt av denna kabel. Allt är beroende på hur USB-portarna är kopplade. (Kan förklaras med att det är ett Y även i datorn som delar på sig till två närliggande USB-kontakter). Hur tillverkaren kopplar skiljer sig mellan olika datorer.

/Knausen
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Storstädning

Problemet med hotmail og g-mail er at de først og fremst er web-mail løsninger. Du kan sette opp lesning av mail med POP3, men de tilbyr ingen SMTP for utgående mail. Dette er en tjeneste som den enkelte bredbåndsleverandør normalt tilbyr til sine kunder.

Noen få bredbåndsleverandører er så snille at de tilbyr SMTP med påligging og ikke bare kontroll av at en er på deres nett, ved pålogging så er det en mulighet for at en kunde kan bruke andre forbindelser og klarer å sende mail fra outlook, thunderbird eller andre lokale mailklienter.

Det finnes en tjeneste fra dyndns.org som fungere uansett hvor du er i verden. De kaller tjenesten for MailHop Outbound til US$ 15 pr. år. Jeg skaffet meg denne tjenesten for å slippe problemer når vi tok laptoppene med oss fra huset til bilen. Totalt så har jeg denne i bruk på 5 PCer, abonnementet tillater 150 utgående mail pr. dag.
 
Toppen