• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Storstädning

F

F.d. 55256

Guest
Sv: Storstädning

Efter att ha fått tipset om Y-kabeln och konstaterat att det faktiskt blev snabbare kommunikation, läste jag i installationsguiden (man är ju fegis om man läser den innan man börjar pula med grejorna). Där står:

Kontakten längst ut på sladden används i de fall det behövs extra ström*

Vid asterisken står: Gäller en del datorer med USB v1.1 Det skadar aldrig att använda båda kontakterna så du kan lungt kolla om du är osäker.

Inte ett ljud om att det går fortare med båda i, vill man inte sprida ut detta i onödan? Ta det mera plats på nätet kanske ? Nån som vet ?
Ove.G
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Storstädning

Javisst, så ska ett komplett skrivbord se ut......

Mums...

DS
 

maro

HBK Medlem
Inlägg
946
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
815
Medlemskap
2024
Sv: Storstädning

Var kan man köpa Y-kabeln?

Hej Margot o Kurt!

Vet tyvärr inte säkert var man kan köpa Y - kabeln men den följde med vårt modem när vi köpte det (Telia) men jag skulle tro att Telia butiken kan tänkas sälja eller kan skaffa hem en sådan...provar just nu för första gången denna kabel men tycker inte att det är någon större skillnad mot den enkla.

:mcride::mcride:
 
F

F.d. 8726

Guest
Sv: Storstädning

vi testar oxå våran y-kabel för första gången och det blev märkbar skillnad direkt, kanske för vi bor utanför någon stad....
 
A

Argos9595

Guest
Sv: Storstädning

Jag får väl också göra en seriös ansträngning och fota mitt arbetsrum. Jag har ju drivit eget åkeri nu i 6 år så ja ska bara varna er hehehe. Bild kommer.....
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Storstädning

Angående Y-kabeln!

Jag stövlade idag upp till grannen, som har ett modem hängandes utanför datorn (3). Jag tipsade honom om detta med Y-kabel och gjorde ett litet test.

UTAN Y-kabel: upp 0,24 Mbit, ned 2,62 Mbit
MED Y-kabel: upp 0,28 Mbit, ned 4,89Mbit! Nästan dubbel hastighet!!!

Konstigt att inte detta framgår tydligare när man skaffar denna utrustning.

Anders :):):):):):):)
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: Storstädning

Men, Magnus...
Vad är det för konstig apparat till vänster - den där vita saken ??
En sån har jag aldrig sett tidigare..
ds
 
F

F.d. 52952

Guest
Sv: Storstädning

Undrar om någon har ice.net abonnemang. Ska täcka 90% av Sveriges yta. Dom har även fast telefoni mobilt. Göte.:confused:
 

Smeden

HBK Medlem
Inlägg
1.442
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
28
Medlemskap
2024
Sv: Storstädning

Meeeeen....

Jappe å Kölis

Om man nu enbart skall förlita sej på Telias mobila bredband. hur och vem hanterar då e-mejlkontona för in och utgående mejl?

Surfa går ju utmärkt, meeeeen......

Hur har ni löst detta?

Kåre
 

Frank Ekman

HBK Medlem
Inlägg
702
Kommun
Horn
HBK-Nr
111
Medlemskap
2024
Sv: Storstädning

Knausen;

Nej du behöver inte använda samma usb port den konfigueras automatiskt.
Hade problem med installationen av Telia´s mobila bredband. Ringde support och fick svar att det var mycket viktigt att använda samma usb-port.
/ Yvonne
 
Senast ändrad:
A

Argos9595

Guest
Sv: Storstädning

det är frugans symaskin, du ser väl att vi sågat bordet mitt itu!? Det är en sån symaskin som stoppar in ett program i (usb) sen syr den från ett mönster från en fil. Bra när man ska göra tryck till lite allt möjligt.
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: Storstädning

Meeeeen....

Jappe å Kölis

Om man nu enbart skall förlita sej på Telias mobila bredband. hur och vem hanterar då e-mejlkontona för in och utgående mejl?

Surfa går ju utmärkt, meeeeen......

Hur har ni löst detta?

Kåre

Ja jag vet faktiskt inte, är inte något geni på data direkt utan bara en flitig användare. Jag har 3 och Outlook i lap-topen samt Maxnet som dataserver. I mitt mobila bredband fungerar det precis lika bra med mailen (garage57@maxnet.nu) som i det fasta systemet till bredbandbolaget. Annars måste väl även Hotmail vara en bra lösning då det fungerar bra det med.
 
F

F.d. 346

Guest
Sv: Storstädning

Vi skaffade ett Hotmail-konto, Live.se. Fungerar perfekt. Dessutom kan man kolla sin mail var som helst, utomlands, hemma hos vänner m.m..

Gå in på: hotmail.se och kolla.

Anders :):):):):):):)
 
Toppen