Aprilväder
HBK Medlem
Drygt 50.000 kr insamlade genom frivillig avgift i Stenbrottet på Kinnekulle. Läs mer i dagens webbversion av NLT Frivillig husbilsavgift gav 50 000 kronor: "Finns en betalningsvilja”
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Va? Har du inte Nlt?Bakom betalvägg.
![]()
Angående frivilig betalning har vi kollat hb å bet fick fram att varje hb bet 1 kr i Ulricehamn Viljan var inte storDen här tråden börjar i positiv anda med ett konstaterande att det finns en betalningsvilja. Kanske inte för att täcka alla eventuella kostnader, men ändå. Det är ju bättre än förut, då de inte fick in en krona överhuvudtaget från platsen. Sedan kom det ett pessimistiskt inlägg i tråden om att platsen kommer att spärras av då inte alla besökarna förefaller att ha betalat den frivilliga avgiften. Sedan kommer ett inlägg om att "inga venture kapitalister satsa på husbilsåkarna". Men måste alla företeelser helfinansieras i vårt samhälle, måste det gå att tjäna pengar på allt och alla? Ska vi då införa vägavgifter på alla delsträckor i Sverige, införa avgifter på rastplatserna och så vidare?
Ett annat exempel, husbilsplatserna i Ulricehamn; vad jag förstår har dessa aldrig gått med vinst. Visst har det funnits möjligheter att betala för sin uppställning av husbilar där, men betalningsviljan har inte varit särskild stor. Men staden har fått många besök av husbilar, och de har på senare år utvecklat möjligheterna att stanna där med fler platser och tydligare regler. Vad har då staden fått tillbaka i form av goodwill och inköp i butiker etc. Någon torde väl har räknat på detta och fått fram någon form av positivt utfall, kanske dock inte någon "venture kapitalist"?
Några funderingar bara...
Man kan se det som att det är frivilligt att parkera men om man gör det kostar det kr. 100,- för att få stå där.Visserligen har jag aldrig varit där och kommer aldrig att åka dit men vänder mig mot den "friviliga" avgiften som är egentligen bindande så varför kalla den då "Frivilig" och vad får man för 100 kronor just där?
Artikeln, som vi inte kan läsa, handlar om utsikten också.Ang Kinnekulle, hur är det numera med utsiktspunkten, där stod ju förr många HB för nattparkering.
Så är det inte, man får stå där men det är frivilligt om man vill betala.Man kan se det som att det är frivilligt att parkera men om man gör det kostar det kr. 100,- för att få stå där.![]()
Dvs i detta fall ingenting, om man inte vill.Ja då får väl de med långa husbilar som ställer sig över 5 rutor få betala därefter då?