• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats i Göteborg - omröstning

WillerWalle

HBK Medlem
Inlägg
565
Kommun
Tibro
HBK-Nr
24641
Medlemskap
2025
Så där ja - då har vi kommit över 200 namn på insamlingen (204 alldeles nyss). Detta innebär att Göteborgs kommun kommer att ta upp förslaget i ansvarig nämnd. Men det är långt kvar till att det ska kunna bli en ny ställplats där. De flesta omröstningar i "Göteborgsförslaget" brukar stanna vid mellan 200 och 300 och får oftast avslag i aktuell nämnd.

Därför måste vi fortsätta att mata på med nya namn i omröstningen så ansvariga ser att det verkligen finns ett intresse i Husbilsklubben och bland husbilsåkare.
Det var ju uppmuntrande information att få nu, då förslaget nått över de nödvändiga 200.
 

Jokin

HBK Medlem
Inlägg
1.165
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2024
Det var ju uppmuntrande information att få nu, då förslaget nått över de nödvändiga 200.
Oj då! Var det någon som trodde att bara 200 namn lämnats in så skulle ställplatsen börja byggas. Jag var väl dålig att informera om gången med processen från förslag till beslut. Fast egentligen finns all information på webb-sidan "Göteborgsförslaget", som man kommer in på via länken.
 

Kent & Marita

HBK Medlem
Inlägg
160
Kommun
Västra Frölunda
HBK-Nr
8619
Medlemskap
2024
Engagerade mig i detta 2019 och hade då kontakt med Staden via Goteborg event och då kring Bananpiren. Förstod då i det samtal jag hade med Daniel Norberg på Brandspot som svarade att just den ytan inte var möjlig. Detta då den ska användas för event och man vill inte låsa den. Däremot skulle den funka för en årsträff eller liknande. Men det var före pandemin och han har inte återkommit av förklarliga skäl. Har röstat på detta förslag och hoppas så klart att man kan hitta lämplig yta för en åretruntställplats. /Kent
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ojdå, nu blev det väldigt lågt i tak…. föreslår att vi går tillbaka till frågeställningen;
Vill vi medlemmar i Husbilsklubben, att Göteborg kommun skall skapa en centralt belägen ställplatsen för oss besökare som kommer med husbil? Svårare är inte frågan.

Noterade att vi var över 100 medlemmar från Husbilsklubben, som på ett dygn skrev under och stödde det privata initiativet, efter uppropet att vi tillsammans skulle visa kraften i klubben.

Men om jag förstått rätt, har inte kollat, så har ingen i Husbilsklubbens ledning skrivit under och röstat för att stödja förslaget.

Självklart skapar sådant frustration bland oss medlemmar och frågetecken, jättestora frågetecken. Är det kanske klubbens policy och officiella inställning att inte stödja förslaget? Är det så att man i vår ledning inte anser att det finns ett behov och efterfrågan, på en modern central ställplats i Sveriges näst största stad?

Kanske det var ett misstag att Ordförande framställde att behovet fanns i skrivelsen från Husbilsklubben, som troligen initierade de flesta medlemmarna att skriva och rösta.

De uteblivna givna rösterna från ledningen skapar frågetecken. Förhoppningsvis och det bästa vore att ledningen ger ett klart besked i frågan, om klubben överhuvdtaget skall engagera sig i den här typen av frågor.

Tommy, som röstade,
 
Senast ändrad:
F

F.d. 58689

Guest
Uppdatering!
279 röster i nuläget, så målet är uppnått, men det hindrar ju ändå inte att fler går in och röstar före 22 dec som är slutdatum.
Screenshot_20211208-181211.png
 
Toppen