• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplats i Göteborg - omröstning

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Jag blir lite orolig när jag ser att du tidigare missat denna tråd. Det finns tre tidigare inlägg med dig som avsändare i denna tråd, nämligen #13, #19 och #25 och om de inte är från dig bör du byta lösenord och kolla upp övrig säkerhet på din IT-miljö.

//Michael, HBK Web
Michael, aj då…. Nu sköt du väl ändå dig själv i foten!

Jokin startade tråden den 27 september, igår en vecka senare, den den 4 okt kl 9.14 i inlägg #6 konstaterar en besviken Jokin, ”Jag ville se om klubben kunde enas om att stötta privata engagemang som har med husbilsfrågor att göra”, hans upprop hade bara fått 4 inlägg under den veckan. Jokin skriver vidare att han inte fått någon reaktion på sin tråd från ”….. skribenter och styrelse

Själv ser och uppmärksammar jag tråden och Jokins inlägg först igår kl 13.22. Något som direkt resulterar i mitt inlägg #13, som du så påpassligt noterat. Min inledning på tråden kanske du missade att läsa; ”Jokin, du har så rätt, visst borde vi manifestera oss i någon form”. Såg nämligen ordet ”skribenter” direkt riktat till mig och tyckte det var pinsamt att jag missat den intressanta tråden och uppropet.

Sedan, mycket riktigt 15.05 skrev jag inlägg #19, ett svar på en viktig synpunkt på mitt tidigare inlägg, från NiclasSve. Passade på att svara när jag satt på Nibo i Bollnäs, Norrlands största husbilshandlare, som samtidigt utförde fukttest på vår husbil. Fukttesten gick för övrigt bra, kunde stolt åka hem med en godkänd test I handskfacket.

I mellantiden hade jag kontakt med Ordförande och undrade om vi inte skulle skriva något officiellt från HBK. Vilket jag fick ok på.

När jag sedan kom hem satte jag mig ner och skrev skrivelsen till Göteborgs Kommun och samtidigt inlägget #31. Där passade jag på att rikta en förklaring till Jokin, varför jag inte tidigare reagerat på hans upprop. Därför skrev jag redan i inledningen för att ursäkta att jag först igår sett och reagerat på tråden, ”Måste erkänna att jag tidigare missat den här tråden….. ”

Skulle tro att de flesta som läser det här inlägget tycker att jag nu varit övertydlig, men det känns viktigt att även du Michael förstår hur det gick till, när jag formulerade mig som jag gjorde.

Men tack för din omtanke, som fick mig att bli lite rörd så här på morgonen och jag återkommer om jag skulle behöva din hjälp i framtiden vad beträffar säkerheten i min IT-miljö.

Tommy
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Det var en lång förklaring till att du inte har några problem med IT-säkerheten. Överskottsenergi i skrivfingrarna?

Och nej, jag har inte skjutit mig i foten. Kollade just och de ser oskjutna ut.

//Michael, medlem

PS
Jag skall komma ihåg att inte flagga för eventuella IT-intrång hos dig i framtiden. Jag vill ju inte få en halv roman i retur. DS
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Men fortfarande över 15800 i klubben som tycker det är bra som det är…
Kanske några av dessa skulle ha öppnat tråden med en annan, neutralare rubrik. Alltså utan "Göteborg". Det kan ju vara lätt att tro att det är något som rör enbart Göteborg eller göteborgare. De som kanske aldrig reflekterar över att åka till Götet går kanske då vidare till nästa tråd. Andra som öppnat uppfattar kanske inte att även utomstående kan rösta. Sedan har vi många som är här inne ganska sällan och därmed inte ser denna tråd över huvud taget. Att säga att dessa "...tycker det är bra som det är..." känns lite förmätet.

//Michael, medlem
 
Senast ändrad:
Toppen