Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Hejsan.
Har en fundering om hur man kopplar in en
fristående panel. Går ma direkt på batteribsnken eller på något annat sätt?
Med vänlig hälsning, Furudahls
Kan man då gå via regulatorn som finns till dom takmonterade.
Jag har takmonterade + externa med snabbkoppling till befintlig regulator. Fungerar hur bra som helstKan man då gå via regulatorn som finns till dom takmonterade.
Beror på hur många Watt din regulator klarar, lägg ihop befintlig panel med din nya lösa, även om du skulle ligga lite över gränsen vad din regulator klarar är det normalt inget problem, eftersom du aldrig får ut max av solpanelernaJag har en sådan här
Beror på hur watt/spänning den klarar. Såg ingen modell betäckning på denJag har en sådan här
Den klarar 390W totalt, hur mycket har du nu?Jag har en sådan här
JaJag vet inte vad mina 2 paneler på taket kan vara på,kanske 120 watt st.
Om dom nu är parallellkopplade och samma spänning, kopplar man då in den direkt på regulatorn i samma ingång som dom andra.
Om du gör som Bäckis föreslår så får du en enkel och flexibel installation.Och då Herr Curie , kopplar jag det direkt på batteribanken då?