• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

snipe

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: snipe

Såg snipeantenn på ebay från tyskland för 6700 ink. frakt våga handla?
--------------------------------------------------------------------------------------------------

Hejsan, många gånger, om man klickar sig fram och kan hitta vem som står för annonsen så brukar man hitta en firma, och väldigt ofta så är det någon av de större firmorna som har vanlig internethandel också.
Om det känns osäkert så finns den ju hos stora firmor för någon tusenlapp högre pris.

Om de som redan handlat har lämnat omdömmen så kolla procentsatsen nöjda kunder (som då helst skall vara så många röstande kunder som möjligt).

Lycka till. JANKRO.
 

JANKRO

HBK Hedersmedlem
Inlägg
5.586
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
854
Medlemskap
2040
Sv: snipe

Hej igen, om det är samma firma som jag hittade för knappt 6.700:- så verkar den ok.

Den har handlat över Ebay sedan 2001.
Den har 2153 goda bedömningar.
Den har 12 neutrala bed....
Den har 14 negativa bed.....

Så länge överlever ingen som säljer ski. på Ebay.
Man kan ju bli nr.15 som missnöjd kund om man har otur, men de lurar troligen ingen medvetet.

Hoppas det är samma firma som du hittade, men då är faktiskt frakten till Sverige 12,90EUR, en hundring.

Det finns ju också rätt många på budgivning, och då verkar priserna ibland inte orka mycket över 3.000:-
Lite bökigare men ofta ännu billigare, men alla priser skall väl vägas mot det svenska normalpriset på 13.000:- :rolleyes:.

Lycka till. JANKRO.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: snipe

Köp helldre pá Ebay dá har du genom Paypal en garanti pá betalat belopp.
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: snipe

Hej
Hittar tyvärr ingen Snipe nu på Ebay.

Om du tittar till vänster sá ser du hur du vill att Ebay skall söka: Du kan välja enbart ett land Sverige om du har ebay pá venska, Hela Europa eller hela världen. Uppe kan du välja hur du vill ha den sökta listan. Billigast först eller dyrast mm.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: snipe

Beställde en idag komplett med monterigsplatta och alla monteringsdetaljer och kabelgenomföringar från Tyskland pris 7500 med frakt. Levereras på onsdag
Frågade leverantören på den för 6700:- Inga tillbehör för monteringen var med.
Var tydligen bara anpassad för att atå utanför bilen.
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: snipe

Fick min Snipe idag och allt såg väldigt proffsigt ut och det var helt komplett
med monteringsplatta och takgenomföring mm.
Men jag hittar inte var jag skall ladda ner uppdateringsprogrammet som det står om i manualen.
Är det någon som vet ?
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: snipe

Hittar inget uppdateringsprogram där ?
Ligger själva uppdateringsprogrammet i kontrollenheten ?
 
F

F.d. 53078

Guest
Sv: snipe

Först máste du ha USB kabeln kopplad annars blir det ingenting.
Kabeln finns inte med antennen den máste du ha själv. B till A typ
 

Affezell

HBK Medlem
Inlägg
4.029
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2024
Sv: snipe

Är nog något fel på min dator. Första sidan kommer jag till men på andra exemplet hittar jag inget tyvärr. Får väl ge upp.

Hittar inget på Live in a different way - i do it
Där väljer jag customer support download
Väljer Snipe
Där har jag tre val
Catalog down , där får jag katalogen på snipe
Manual down , Får jag en text prparing och sen väntat jag i 20 minuter utan något alls
Specification down , Här får jag en specifikation om snipe

Hittar inget om att hämta ett uppdateringsprogram

Ledsen
 
Senast ändrad:
Inlägg
69
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
9766
Medlemskap
2024
Sv: snipe

Hej, har köpt min Snipe direkt från Tyskland, (mitten av oktober) till priset 6800:- SEK inkl. frakt. Fick lev. direkt hem till dörren på 4-5 dagar. Inga problem med betalning eller utebliven lev. kollade dock upp kundomdömen ordentligt först .. har nu precis monterat upp Snipen på husbilstaket, dragit kablar till controller, mottagare och TV via HDMI. Har provkört antennen från controllern och den fungerar bra, dock ej kopplat in boxen ännu men sker snart då jag beställt en Triax S-HD 207 CX för 12V anslutning. Emotser nästa husbilssäsong för bättre utvärdering. Priset totalt för allt blev ca. 8.500:- inkl. box, då räknas ej eget arbete som om det inte är svårt dock tar sin tid noggrann som man är .. /Rolf
 
Toppen