Kalle & Eini
HBK Medlem
Vilket skall man välja för Geocaching?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
En handhållen dedicerad GPS är klart bäst. Jag vet inte hur det är i dag, men äldre smartphones mätte avstånd horisontellt, vilket gjorde att var det kuperad terräng, kunde mätfelet på grund av detta bli ganska stort.Vilket skall man välja för Geocaching?
Det finns kartversioner som mäter både fågelvägen och vägsträckan men en navigeringsapp mäter alltid en av de många rutter som man själv valt. Med iGO får man upp till sju rutter att välja mellan förutom att man själv väljer vägstandard, betalväg, färjor m.m.En handhållen dedicerad GPS är klart bäst. Jag vet inte hur det är i dag, men äldre smartphones mätte avstånd horisontellt, vilket gjorde att var det kuperad terräng, kunde mätfelet på grund av detta bli ganska stort.
Vid geocaching? Nja, jag tror faktiskt att man kan skippa iGO helt och hållet när man geocachar.Med iGO får man upp till sju rutter att välja mellan