Tack för svaret, och det gläder mig att ni har så pass bra erfarenheter. Kanske är jag negativ i överkant, men kan ändå inte låta bli att fundera över om man får valuta för pengarna.
Låt oss säga t. ex. att man ska köra till Magdeburg och ställer in sin GPS. Du bestämmer ju inte själv vägvalet. OK, man kan välja den snabbaste eller kortast vägen, kanske även den naturskönaste. Men man kommer ändå aldrig ifrån att det är GPS:en som avgör vägvalet, mer eller mindre. Hur vet du t. ex när du kommer till målet vilka vägar du körde, det bestämde ju GPS:en.
På en husbilssemester är det väl ändå roligare att själv helt och hållet bestämma och ha kontroll över vägvalet, eller?????
Har förresten pratat med en hel del taxichaffisar i Malmö, med och utan GPS. Det visar sig att de med GPS ofta är väldigt dåligt orienterade om stan, medan de som kör utan GPS snart får en mycket bra lokalkännedom. Jag tror vi så småningom kommer att mer eller mindre mista får navigationsförmåga om vi förlitar oss för mycket på tekniska prylar i stället för att bruka vår egen hjärna. Vi är ju dock varken flygplanspiloter eller sjökaptener!!
Är det förresten någon som önskar en Garmin Nuvi 250 med nya europakartor från hösten 2009, så är den er för 500:- plus frakt (pengarna går till välgörande ändamål, nämligen införskaffande av några gammaldags, hederliga kartor). Adressuppgifter på min avatar.

Lasse