Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Du menar det skulle göra någon skillnad?Handlarnas? Menar du husbils handlare eller Fiat handlare? Jag har aldrig kommit på tanken att serva min bildel hos en husbils handlare.
Menar du att de vet int vad som skall göras men har pris ändå?Ska göra första snart, har fått ett pris på max 6300 kr 4500 mil beroende på vad som ska åtgärdas, återkommer då jag gör första servicen 24/4
Mvh
Per
Har en likadan till min svenska bil.Där står allt.Visa bilaga 163516 Visa bilaga 163514
Dehär är finsk servicehäfte kanske de inte används i Sverige likadana.
Det står allt så man vet vad man borde han gjort åtminstone sen när man säljer vidare kan nya ägaren se vad som gjorts.
Vår vw har liknande också servicebok.
Funkar serviceindikeringen både på mil och tid? T ex 2 år om inte milen uppnåtts. Den verkar ha en räknare för oljebyte och en för service. Tycker också det är rimligt att gå efter den. På personbilen har jag alltid gått efter indikatorn.bilen talar om själv när det är dags !
Den motorn har ingen kamrem, har kedja.Vi har en Detleffs med Fiat 160, år 2007, 3-liters med kamrem. Service 11000 mil kostade 2017 4750 kr inkl oljebyte och byte av alla filter.