F
F.d. 55374
Guest
Betalade 8400 för kamremsbyte + service fiat-97.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
I instruktionsboken står det att kamrem skall bytas vid 18.000 mil, ellerBifogar en Instruktionsbok och Serviceprogram för 2,3 resp. 3 L- motorn
Fick ett erbjudande i brevlådan från FIAT, olja+filter 2295kr, tydligen vill dom att jag byter olja varje år och inte följer serviceshemat eller vill dom tjäna pengar?
Ska det ses som ett bra erbjudande??Fick idag reklam från Fiat Proffessional, deras verkstäder byter olja & oljefilter för 2295:- ........
Med erbjudandet blir det nog ett någorlunda bra pris om man inte gör något själv. Men försök pruta lite, det gör alltid jag.Ska det ses som ett bra erbjudande??
Kostnaden på Husbilslandet för Stor service blev 4593 kr och då ingick; luftfilter, 9 l. olja, oljefilter, bränslefilter insats och som extra byte av en trasig ledlampa i en sidomarkeringslykta. Trevligt när kostnaden blir lägre är indikerat pris.Jag fick idag ett pris på "Stor service" 5059 kr. på Husbilslandet, Bilen är Fiat med 3,0 l-motorn.
Var och en väljer naturligtvis själv. Jag skulle inte tveka att köpa av en egenservad HB, om ägaren har dokumenterat sin service och kan beskriva på ett trovärdigt sätt hur underhållet gått till. Man märker snabbt om det är en kunnig person, och om han/hon verkar engagerad i sin bil och velat ge den god omvårdnad. Isåfall är den förmodligen bättre servad än den som varit på verkstad, trots alla stämplar.Våren 2018. Stor service (4 år. 3600 mil). Fiatverkstad i Skövde 8 700 kr. Skulle aldrig köpa en begagnad HB där ägaren valt att själv serva sin bil. Finns ingen dokumentation om vad som gjorts.
Jag har motsvarande instruktionsbok på svenska.Bifogar en Instruktionsbok och Serviceprogram för 2,3 resp. 3 L- motorn