• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sen räkning från bomväg i Norge...

Kurt & Ingbrith

FD HBK Medlem
Inlägg
116
Kommun
Ulricehamn
HBK-Nr
1369
Medlemskap
2023
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Vi hade tänkt oss en tur till Norge framöver, men tror nog att vi fortsätter att åka söderut, medelhavsområdet, verkar vara mycket enklare.

reviera
 

Bysmeden

HBK Medlem
Inlägg
447
Kommun
Åland
HBK-Nr
3541
Medlemskap
2024
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Turisterna slipper väl p-avgifter också?
Annat är det i Polen, där låser dom fast stora järnklumpar på hjulen, som får sitta tills man har betalt.
Calle
Nuförtiden skickas p-böterna till indrivning så vi i Finland slipper inte mera undan.
Det blir bara dyrare... Hade slarvat med P-biljetten vid Liseberg.
vad jag förstått så gäller även detta med fartkameror för oss nordbor.
 
B

Boxer

Guest
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Jag har också fått en räkning på 20 kr. Eftersom jag är i Norge ibland så vet jag inte riktigt om jag var där den aktuella dagen. Det tar ju Norskarna 8 månader att få ut en räkning och dessutom kostar det mer att bestrida den än att betala.
Jag tröstar mej med att det måste kosta Fjellinjen betydligt mer än 20 kr att leta reda på mej och skicka en räkning.
Eftersom räkningen var på 20 kr betalade jag givetvis 20 svenska kronor och väntar därför ivrigt på en ny räkning på de ca 5 kr som fattas till norsk valuta.
Undrar vem som är ekonomichef på den firman.
 
F

F.d. 14924

Guest
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

att leta reda på mej och skicka en räkning.
Eftersom räkningen var på 20 kr betalade jag givetvis 20 svenska kronor och väntar därför ivrigt på en ny räkning på de ca 5 kr som fattas till norsk valuta.
Undrar vem som är ekonomichef på den firman.

He he ....bra taktik..!:yes:
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Med tanke på dessa bompengar och dubbdäck avgift i tillägg i Oslo. Så gjorde jag det ända rätta. Flyttade ifrån hela stan -98.

På inget sätt vill jag bortförklara Fjelllinjen. Maila dom om ni känner er fel behandlade. Det är vad jag vet? en privat företag. Sänd en mail till någon stor Norsk TV kanal mm.

Men, det går att köra utanom Oslo. Beroende vart du skall? Men, gör inte som jag och släpp husbilen fri i tunnelen mellan Drøbakk og Hurum i nedförsbacke (Oslotunnelen). Där står det en fartkamera längst ner och många får fartsböter. :mad:

Vet någon om vi som inte bor i Sverige måste betala trängselskatt i STHLM?
 
P

.PGS Hymer

Guest
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Med tanke på dessa bompengar och dubbdäck avgift i tillägg i Oslo. Så gjorde jag det ända rätta. Flyttade ifrån hela stan -98.

På inget sätt vill jag bortförklara Fjelllinjen. Maila dom om ni känner er fel behandlade. Det är vad jag vet? en privat företag. Sänd en mail till någon stor Norsk TV kanal mm.

Men, det går att köra utanom Oslo. Beroende vart du skall? Men, gör inte som jag och släpp husbilen fri i tunnelen mellan Drøbakk og Hurum i nedförsbacke (Oslotunnelen). Där står det en fartkamera längst ner och många får fartsböter. :mad:

Vet någon om vi som inte bor i Sverige måste betala trängselskatt i STHLM?

Nej du behöver inte betala ..Gäller bara Svenskregade bilar
 
B

Boxer

Guest
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Ta det inte personligt Marcus det finns mycket dumt i Sverige också.
Är det tunneln under Oslofjorden när man svänger av vid Tusenfryd du menar?
Jag såg på Norsk TV att det är den fartkamera i Norge som tar flest fortkörare.
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Jo, precis den ja.... Eller hur, har hört många som har blivit tatt där. Borde vetat bättre. Men, det hjälper så lite efteråt att säga, ja just det har hört om den.... :twitcy:
 
F

F.d. 5817

Guest
Sv: Sen räkning från bomväg i Norge...

Tack för info om trängselskatt. En ting mindre att bry seg om. Har många vänner i STHLM.
 
Toppen